Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Çeşitli dönemlerde yaşayan topluluklar açısından `risk ve tehdit analizi ve yönetimi oldukça önem verilen bir husus olmuştur. Daha önceki topluluklar açısından risk ve tehdit olarak kabul edilen bazı değerler, bugün yaşayan topluluklar açısından aynı ölçüde risk ve tehdit olarak kabul edilmeyebilir. Açıkça görülmektedir ki, toplulukların emniyetini ve güvenliğini ilgilendiren hususlar için geliştirilen `risk ve tehdit analizi ve yönetimi yaklaşımları zaman içerisinde değişmekte ve yeni oluşan güvenlik ihtiyacına uygun olarak yeniden şekillenmektedir. Ayrıca, `risk ve tehdit analizi ve yönetimi yaklaşımını benimseyen toplulukların; belirsizliğin, istikrarsızlığın ve karışıklığın hâkim olduğu kriz durumlarında daha iyi bir liderlik ve yönetim yaklaşımı sergilediği görülmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Van Brunschot, E., G., & Kennedy, L., W. (2008). Risk Balance and Security. California: Sage. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Başarılı bir öğrenci bu ders kapsamında aşağıdaki teknik, taktik ve stratejik becerileri ve donanımları kavrayabilecek ve karşılaştırma yapabilecektir: |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Kaynakça gösterilmeksizin alıntı ve intihal disiplin konusu olarak kabul edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|