DERS ADI

: Anlaşmazlık Yönetiminde Eleştirel Düşünme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5031 Anlaşmazlık Yönetiminde Eleştirel Düşünme SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, doğru akıl yürütme pratik becerisini vermek ve öğrecilerin analitik becerilerini geliştirmektir. Argüman oluşturma ve analiz yöntemlerini tanıtılacaktır. Ayrıca ders mantığa uygun karar alma süreçlerinin teori ve uygulamasındaki temel prensiplerin anlaşılmasına yardım etmek üzere tasalanmıştır. Derste öğrenilecek analitik-eleştirel düşünme ve yazma becerileri, öğrencilere tüm akademik disiplinlerde ve iş hayatında yarar sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel seviyede tümevarımcı ve tümdengelimci akıl yürütme becerileri sergilemek
2   Temel formel ve informel düşünce ve dil yanılgılarını tanımak ve anlamak
3   Çıkarımların üzerine bina edildiği varsayımları tanımak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eleştirel düşünme: giriş
2 Problem çözme ve fikir ve kavramları berraklaştırma
3 Argümanları analiz etme ve şemalaştırma
4 İddiaların ve kaynakların değerlendirilmesi
5 Argümanların değerlendirilmesi
6 Tümdengelimci akıl yürütme
7 Tümevarımcı akıl yürütme
8 Yanlış düşünce
9 Yanlış düşünce
10 Karar verme stratejileri
11 Yukarıdan-aşağıya düşünme
12 Ampirik aşağıdan-yukarıya düşünme
13 Alandaki Güncel Tartışmalar
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Facione, Peter A. (2011). Think critically. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Crews-Anderson, Timothy A. (2007). Critical Thinking and Informal Logic. Tirril: Humanities-Ebooks.
Walton, Douglas (2008). Informal Logic: A Pragmatic Approach. Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sınıf içi tartışma
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci:
1. Derste öğretilen temel kavramları tanımlayacak ve açıklayacaktır.
2. Yazılı ve sözlü iletişimde argümanlarını açıklayacak ve savunacaktır.
3. Çeşitli akıl yürütme türlerini ayırt edecek, uygulayacak ve bunların güçlü ve güçsüz yönlerini açıklayacaktır.

Örnek Olay Ödevi
1) Olgular/Özet/Örnek Olay : Örnek olay arka planının yönleri, özellikleri, gerçekleri, benzersiz perspektifleri göz önünde bulundurun, (10 Points)
2) Sorun Tanımlama: Sorunları, meseleleri tanımlama(20 Points)
3) Analiz: Örnek olay gerçeklerinin değerlendirilmesi, sorunların değerlendirilmesi (20 Points)
4)Alternatif Çözüm/ Seçenekler/ve En İyi Çözüm: Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi, alternatifler arasında karşılaştırma (20 Points)
5) Öneriler: Gözlemler, eylem planı, kanıtlarla birlikte nihai kararlar (20 Points)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı olumlu/olumsuz sonuçlar (10 Points)
7) Sorusu olan örnek olaylar için soru ve cevap (20 Points)

Araştırma Ödevi
1) Amaç Açıklaması: Organizasyon, argümanın arka planı, anlayış, seçilen alana katkı (10 Points)
2) Giriş: Konunun neden ilgili olduğunun açıklanması, özgünlük, konunun tartışılması (10 Points)
3) İçerik: Yazarın kendi anlatımı, alıntılar, açıklamalar,aralarındaki bağlantı ve bütünleşme, materyal hakkında düşünme yolları, güncellik (20 Points)
4) Organizasyon: Fikirlerin anlamlandırılması, argüman, mantık, bağdaşıklık, anlatımı takip etme, paragraflara geçiş bağlantısı, metin boyunca ilerleme (10 Points)
5) Akademik bir araştırma makalesinin düzeyi: Profesyonel/ Profesyonel olmayan (10 Points)
6) Yapı/Yazım Kuralı: Cümle kurma, cümle uzunluğu ve türü, dilbilgisi, yazım, noktalama (10 Points)
7) Sonuç: Argümanın, bulguların, açıklamaların, araştırma ve pozisyonla bağlantının değerlendirilmesi (10 Points)
8) Referans: Bilgi kaynağı, Meşru kaynaklar, Materyalin değeri (10 Points)
9) Alıntı Formatı: Alıntıların kullanımı (10 Points)

Sunum
1) İçerik (25 Puan)
2) Konu Hakkında Kapsamlı Bilgi Sahibi Olmak (25 Puan)
3) Slayt Yapısını Düzenleme (15 points).
4) Göz Teması Kurma (10 points)
5) Sunum ve sunumun netliği (10 Points)
6) Sorulara cevap verebilme yeteneği (15 points).

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bu unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrencilerin dersten önce ilgili materyali okuması ve tartışmalara katılması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kişisel web sayfası: http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 2 2 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34