DERS ADI

: Diplomasi Çatışma ve Çözüm Siyaseti

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İAÇ 5014 Diplomasi Çatışma ve Çözüm Siyaseti SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İBRAHİM SAYLAN

Dersi Alan Birimler

İngilizce Anlaşmazlık Çözümü Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere çeşitli çatışma türlerini ve bunları yönetmek, dönüştürmek ve mümkünse engellemek üzere geliştirilen politik stratejileri analiz etmek için gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Dersin temel amacıyla uyumlu olarak, çatışma tipolojilerine ve diplomatik veya inşacı çerçevede siyasi çözümlere ilişkin teorik yaklaşımların yanı sıra güncel örneklere yer verilecektir. Öğrencilerden iş yeri, okul, aile gibi ortamlardaki anlaşmazlık ve çatışmalarla mantıksal paralellikler kurmaları ve öğrendikleri teorik bilgileri çevrelerindeki bu çatışmaları yönetmede kullanmaları beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Disiplinde yaygın olarak kullanılan terim ve kavramları tanımak
2   Devletlerarası ve devlet-içi çatışmaları önlemeye, yönetmeye ve dönüştürmeye yönelik temel yaklaşımları tanımlamak
3   Çatışma çözümünde üçüncü tarafların (devletler, uluslararası örgütler, STKlar vb.) rollerini açıklamak
4   Çevresindeki çatışmalara ilişkin analitik düşünme becerisi sergilemek ve anlamlı çözümler getirecek arka plana sahip olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Çatışma Çözümü Alanı Kriesberg, Louis. 2009. The Evolution of Conflict Resolution , in The Sage Handbook of Conflict Resolution, Jacob Bercovitch et al (eds.), Sage Publications: London, pp.15-32. Beriker, Nimet. Spring/Summer 2015. The Conflict Resolution Field- Reflections on Multiple Realities, Challenges, and Geographical Divides , The Brown Journal of World Affairs 21 (2), pp. 7-22.
3 Uluslararası Çatışma Çözümü Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 1: International Conflict and Its Resolution: Moving from the Twentieth to the Twenty-first Century, pp.1-16. Wallensteen, Peter, Chapter 3: Approaching Conflict Resolution, pp.33-60.
4 Diplomasi ve Çatışma Çözümü Jönsson, Christer and Karin Aggestam. 2009. Diplomacy and Conflict Resolution , in The Sage Handbook of Conflict Resolution, Jacob Bercovitch et al (eds.), Sage Publications: London, pp.33-51.
5 Geleneksel Yaklaşımlar ve Yöntemler: Müzakere Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 2: International Negotiation, pp.19-31. Zartman, William I. 2009. Conflict Resolution and Negotiation , in The Sage Handbook of Conflict Resolution, Jacob Bercovitch et al (eds.), Sage Publications: London, pp.322-339.
6 Geleneksel Yaklaşımlar ve Yöntemler: Arabuluculuk Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 3: Mediation and International Conflict Resolution, pp.32-46.
7 Geleneksel Yaklaşımlar ve Yöntemler: BM ve Barışı Koruma Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 5: International Organization the United Nations Negotiation, pp.60-74. Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 6: Peacekeeping, pp.75-84.
8 Yeni Yaklaşımlar ve Yöntemler: Önleyici Diplomasi Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 7: Preventive Diplomacy, pp.87-100.
9 Yeni Yaklaşımlar ve Yöntemler: İnsani Müdahale Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 8: Humanitarian Intervention, pp.101-118.
10 Yeni Yaklaşımlar ve Yöntemler: Gayrıresmi Diplomasi Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 10: Nonofficial Diplomacy, pp.137-150.
11 Barış İnşası Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 12: Peacebuilding, pp.168-183. Ramsbotham Oliver, Tom Woodhouse, Hugh Miall, Chapter 9, pp.226-245
12 Uzlaşma ve Adalet Bercovitch, Jacob and Richard Jackson, Chapter 11: Reconciliation and Justice, pp.151-167. Ramsbotham Oliver, Tom Woodhouse, Hugh Miall, Chapter 10: Reconciliation, pp.246-261
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bercovitch, Jacob and Richard Jackson (2009), Conflict Resolution in the Twenty-first Century, Ann Arbor: The University of Michigan Press, Chapters 1,2,3,5,6,7,8,10,11,12
Wallensteen Peter (2002) Understanding Conflict Resolution, London: Sage Publications, Chapter 3.
Ramsbotham, Oliver, Tom Woodhouse and Hugh Miall (2014), Contemporary Conflict Resolution (3r.ed.), Cambridge&Malden: Polity Press, Chapter 9.
Kriesberg, Louis. 2009. The Evolution of Conflict Resolution , in The Sage Handbook of Conflict Resolution, Jacob Bercovitch et al (eds.), Sage Publications: London, pp.15-32.
Beriker, Nimet. Spring/Summer 2015. The Conflict Resolution Field- Reflections on Multiple Realities, Challenges, and Geographical Divides , The Brown Journal of World Affairs 21 (2), pp. 7-22.
Jönsson, Christer and Karin Aggestam. 2009. Diplomacy and Conflict Resolution , in The Sage Handbook of Conflict Resolution, Jacob Bercovitch et al (eds.), Sage Publications: London, pp.33-51.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sınıf içi tartışma
Ödevler
Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler ders planında belirtilen konuyla ilgili tartışma yürütmeye hazır olarak derse gelmelidirler.
2. Hazırlanacak ödevler şu kriterlere göre değerlendirilecektir: Seçilen teorik çerçevenin uygunluğu, araştırmanın niteliği (kullanılan kaynaklar, teorik çerçevenin ele alınan vakaya uygulanabilirliği vs.) ve akademik etik.
3. Öğrenciler sınavlarda derste ele alınan tüm konu ve malzemeden sorumlu olacak; açık, yerinde, tutarlı yanıtlar vereceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders öğretim üyesinin teorik tartışmaları aktardığı seminerler ve öğretim üyesi tarafından önceden belirlenen vakalar üzerine sınıf içi tartışmalardan oluşacaktır. Öğrenciler, öğretim üyesinin de onayıyla seçtikleri konular/örnekler üzerine, uygun buldukları teorik perspektif ışığında ödevler hazırlayacaklardır. Ders planında belirtilen zorunlu okumaların yanında, öğretim üyesinin yönlendireceği ek kaynaklara da başvurulmalı ve ders dışı araştırmalar yapılmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ibrahim.saylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45