DERS ADI

: Strok ve Fizyoterapisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTN 5076 Strok ve Fizyoterapisi SEÇMELİ 3 2 0 8

Dersi Veren Birim

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ARZU GENÇ

Dersi Alan Birimler

Nörolojik Fizyoterapi - Rehabilitasyon Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Sıklıkla görülen strokda etiyoloji, patolojiyi anlamak, hastalık semptomları ve oluşabilecek sekonder problemleri incelemek, probleme yönelik değerlendirme ve tedavi prensiplerini belirlemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Strok etyoloji, risk faktörleri ve patofizyolojiyi bilir.
2   Strokun semptomlarını ve oluşabilecek problemleri bilir.
3   Strokta fizyoterapi değerlendirme yöntemlerini bilir.
4   Strokta uygulanan fizyoterapi yöntemlerini bilir
5   Hasta ve ortam güvenliğini bilir ve sağlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Strok epidemiyolojisi, akut strok patofizyolojisi, nörogörüntüleme ve tedavisi
2 Serebral stroke sendromları Strok iyileşmesinin mekanizmaları ve nörofizyolojisi
3 Afazi, konuşma apraksisi, dizartri, disfaji ve tedavisi
4 Sağ hemisfer nörodavranışsal sendromları, hafıza, yürütücü işlevler, demans ve tedavisi
5 Post-strok ağrısı, görsel, okulomotor ve vestibüler defisitler ve tedavisi
6 Strok rehabilitasyonunun fizyolojik temeli Strok sonrası lokomotor iyileşme paternleri
7 Görev odaklı eğitim, nöromusküler elektrik stimülasyonu
8 Yürüyüş ve denge eğitimi Gövde rehabilitasyonu
9 Strok sonrası spastisite fizyolojisi ve tedavisi Üst ekstremite rehabilitasyonu
10 İnme sonrası somotosensorial uyarıların tedavide kullanımı
11 Stroke sonrası kas iskelet sistemi komplikasyonları ve tedavisi Alt ekstremite rehabilitasyonu
12 Depresyon, malnutrisyon, mesane ve barsak komplikasyonları ve tedavisi Strokta dekondüsyonun önlenmesi
13 Motor iyileşmede teknolojik yardımlar (sanal gerçeklik, exoskeleton, robotikler ile kombine edilmiş beyin-makine ara yüzleri, giyilebilir robotik eldivenler vs)
14 Ortotik tedavi, alternatif ve tamamlayıcı tedaviler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yardımcı kaynaklar: Elektronik dergi ve kitaplar
Referanslar: Gillen G.Stroke Rehabilitation: A Function-Based Approach (Hardcover)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirmeler derse katılımdan verilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PO Performans/Ödev
2 BNS Başarı PO


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmeler derse katılımdan verilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Öğrenci Sunumları 14 3 42
Örnek olay çalışması 14 2 28
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 10 2 20
Sunum Hazırlama 14 2 28
Proje Hazırlama 2 6 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.31
ÖK.4111111
ÖK.511