DERS ADI

: Muskuloskeletal Fizyoterapide Dökümantasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTM 5087 Muskuloskeletal Fizyoterapide Dökümantasyon SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

Muskuloskeletal Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SELNUR NARİN ARAL

Dersi Alan Birimler

Muskuloskeletal Fizyoterapi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Hasta değerlendirmelerinin ve değerlendirme sonuçlarına uygun fizyoterapi programının literatür araştırması ışığında efektif olarak yazılması, kayda geçirilmesi ve saklanması ile ilgili bilgi ve uygulama becerileri kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fizyoterapide dokümantasyon ile ilgili kavramları bilir
2   Fizyoterapi değerlendirme ve tedavi programlarının yazılmasını ve kayda geçirilmesini açıklar
3   Değerlendirme ve tedavi kayıtlarını uygun şekilde saklar
4   Fizyoterapide dokümantasyon konusunda literatür araştırması yapabilir
5   Topladığı bilgileri sentezler ve ulaştığı sonuçları sözlü ve görsel olarak sunabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dokümantasyonun önemi
2 Dokümantasyonda klinik karar verme modeli
3 Fizyoterapi dokümantasyonun komponentleri Hikaye (Sağlık durumu, sosyal durum, aktiviteler, beden yapısı ve fonksiyonlardaki etkilenim)
4 Fizyoterapi dokümantasyonun komponentleri Değerlendirme (Tanı, objektif ve subjektif sonuçların kaydı),
5 Fizyoterapi dokümantasyonun komponentleri Fizyoterapi tanısının kaydı, Hedefler, Tedavi planı,
6 Fizyoterapi dokümantasyonun komponentleri Günlük not tutma, Progresyon kaydı
7 Fizyoterapi dokümantasyonun komponentleri Taburculuk işlemleri
8 Fizyoterapi dokümantasyonun komponentleri Ev programı düzenleme ve kaydı
9 Fizyoterapi dokümantasyonun komponentleri Kontrol işlemleri
10 Farklı dokümantasyon örnekleri, bilgisayar ve elektronik ortamda kayıt
11 Fizyoterapistin sorumlulukları
12 Vaka sunumları
13 Vaka sunumları
14 Vaka sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: 1. Eric Shamus. Effective Documentation for Physical Therapy Professionals. Mc-Graw Hill Pro 2003.

Yardımcı kaynaklar:
1. Mia Erickson. Physical Therapy Documentation: From Examination to Outcome. Slack INC 2008.
2. Darlene L. Stewart. Documenting Functional Outcomes in Physical Therapy. Mosby 1993.
3. Angela M. Baeten. Documenting Physical Therapy: The Reviewer Perspective. Butterworth-Heinemann 1999
4. Lori Quinn. Functional Outcomes Documentation for Rehabilitation. Elsevier 2003.
5. Lori Quinn.. Documentation for Rehabilitation: A Guide to Clinical Decision Making. Elsevier 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, uygulama, laboratuar, probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 FN Final
3 BNS BNS ODV* 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Sevgi Sevi Yeşilyaprak
DEÜ FTR YO

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Ödev Hazırlama 1 4 4
Sunum Hazırlama 14 3 42
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 14 2 28
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11111111
ÖK.2111111
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.5111