DERS ADI

: YARATICI DRAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 3054 YARATICI DRAMA SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. GÜLTEN ÖZGÜN

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; Sözel olan ve olmayan iletişimi eğitim ortamında kullanma, yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirme, dört temel dil becerisini geliştirme ve sosyal becerileri yaratıcı drama ortamı içinde kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Drama eğitimi ile ilgili mesleğe yönelik temel kavram ve ilkeleri kavrayabilme.
2   Drama etkinliği planı içinde yer alabilecek araç-gereç, materyal ve dokümanları etkili bir şekilde kullanabilme.
3   Sözel olan ve olmayan iletişimi eğitim ortamında kullanabilme.
4   Yaratıcı problem çözme becerilerini geliştirebilme.
5   Yaratıcı ve eleştirel düşünmeyi harekete geçirebilme.
6   Dört temel dil becerisini (okuma, yazma, konuşma ve dinleme) etkili şekilde kullanabilme.
7   İşbirliği, karar verme ve sorumluluk becerilerini geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yaratıcı Drama Tanıtım ve Önemi
2 Eğitimde ve sağlık sektöründe yaratıcı dramanın bireye kazandıracakları
3 Yaratıcı dramada kullanılacak materyaller: maskeler, kuklalar, ritim araçları vb.
4 Tele (karşılıklı empati) uygulamaları
5 Yaratıcı Drama ve İletişim Becerileri Yaratıcı yazma etkinlikleri Yaratıcı oyunlar
6 Yaratıcı Drama ve Çatışma Çözme Stratejileri
7 Öykü, şiir ve müzikten dramaya
8 Görsel malzemeler ve drama
9 Yaratıcı Dramada eğitimcinin rolü (Alan bilgisi, oyun bilgisi, tartıcılığı destekleme, planlama, kabul etme, gözlem.
10 Kuklayla drama uygulamaları
11 Süreçsel drama uygulamaları
12 Süreçsel drama uygulamaları
13 Drama etkinliği uygulamaları
14 Drama etkinliği uygulamaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bozdoğan, Z. 2003. Yaratıcı drama. Nobel Yayın, Ankara.
Uşaklı, H. (2007). Drama ve İletişim Becerileri, Nobel Yayınları, Ankara.
Adıgüzel, Ö. (2011). Eğitimde Yaratıcı Drama, Naturel Yayınları.
Üstündağ T. (2009). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Pegem Yayınları.
Önder A. (2004). Eğitici Drama Uygulamaları, Morpa Yayınları.
De Bono, 1990 E. De Bono, Lateral Thinking: A Text Book of Creativity, Penguin Books Canada, Toronto (1990).
Fischer, 2004 G. Fischer, Social creativity: turning barriers into opportunities for collaborative design, Proceedings of Participatory Design (2004), pp. 152 161.
Mayer, 1992 R.E. Mayer, Thinking, Problem-Solving (second ed), W.H. Freeman and Co., New York (1992).
Torrance, 1965 E.P. Torrance, Rewarding Creative Behavior: Experiments in Classroom Creativity, Prentice-Hall, Inc., Englewood Cliffs, NJ (1965).
Adam, A. (1996). Fostering creativty in student teachers, Community Review, 14;52, 52-59.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, soru-cevap, rol oynama, pandomim, doğaçlamalar, geriye dönüş, Röportaj-söyleşi-sorgu-görüşme, bilinç koridoru, donuk imge, dedikodu halkası, rol içinde yazma, iç ses, rol kartları, forum tiyatro.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sözlü sunum, proje, öz değerlendirme, akran değerlendirme, grup değerlendirme, performans değerlendirme.

Değerlendirme Kriteri

Performans ödevi ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70'ine devam zorunludur.
2. Her türden intihal disiplin soruşturmasına konu olacaktır.
3. Sınıf tartışmalarına katılım gereklidir.
4. Başarı kriterleri olarak belirlenen sınavların tamamlanması zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Gülten Özgün

gulten.ozgun@deu.edu.tr

Tel: 0232 412 47 25

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13.30 - 14.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 3 24
Uygulama 6 3 18
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Proje Ödevi 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.211
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511
ÖK.611
ÖK.711