DERS ADI

: Terapatik Egzersiz

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 2046 Terapatik Egzersiz ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NİHAL GELECEK

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Bu ders, sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sağlık problemlerinin tedavi edilmesinde kullanılan egzersiz tiplerinin, etkilerinin, endikasyon ve kontra-endikasyonlarının öğretilmesini, bireye özgü egzersiz reçetesi oluşturabilme becerisi kazandırmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fiziksel aktivite, terapatik egzersiz ve egzersiz eğitimi kavramlarını ve özelliklerini sıralar.
2   Egzersiz reçetesi oluşturma prensiplerini maddeler.
3   Terapatik egzersiz tiplerini, özelliklerini, etkilerini ve endikasyon-kontraendikasyonlarını bilir.
4   Terapatik egzersizleri bireye özgü planlamayı bilir.
5   Terapatik egzersizleri uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Terapatik Egzersizde Temel Konseptler -Terapatik egzersiz reçetesi prensipleri
2 Eklem Hareket Açıklığı Egzersizleri (Pasif,aktif-asistif,aktif)
3 Eklem Hareket Açıklığı Egzersizleri (Pasif,aktif-asistif,aktif)
4 Dirençli Egzersizler (İzometrik, izotonik, izokinetik, izofleks egzersizler)
5 Dirençli Egzersizler (İzometrik, izotonik, izokinetik, izofleks egzersizler) ve kassal endurans
6 Dirençli egzersizler (Kassal Endurans) +Performans Değerlendirmesi
7 Aerobik egzersizler
8 Kalistenik Egzersizler
9 Esneklik ve germe egzersizleri
10 Postür Egzersizleri
11 Propriyosepsiyon ve pliyometrik egzersizler
12 Denge ve Koordinasyon Egzersizleri
13 Stabilizasyon Egzersizleri
14 Su topu ve Su içi Egzersizler+Performans Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Terapatik Egzersiz Kitabı, Nihal Gelecek
The Physiotherapist s pocket guide to exercise: Engela Glynn, Helen Fiddler
Therapeutic Exercise: Caroline Kissler,Linn Colby
Management of common musculoskeletal disorders: Darlene Hertling, Randolph M Kessler
Diğer ders materyalleri: Serbest ağırlık, dumbell, elastik bant, koşu bandı, bisiklet ergometresi, bobath topu, egzersiz diski


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konferans tipi ders anlatımı
2. Laboratuar çalışmaları
3. Saha çalışması
4. Probleme dayalı öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 VZ Vize
3 FN Final
4 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.20 + VZ * 0.20 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme
6 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.20 + VZ * 0.20 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav: Uygulamalı+yazılı sınavlarla değerlendirilecektir
Final ve bütünleme: Yazılı sınav yapılarak değerlendirilecektir


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Teorik derslere %70 devam zorunludur
Uygulamalı derslere %80 zorunludur


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. DR. Nihal GELECEK, DEÜ FTR Fakültesi

Telf: 0232 4124929
e-mail: nihal.gelecek@deu.edu.tr


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dersten sonraki saatte

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.311
ÖK.411
ÖK.511