DERS ADI

: PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA FİZYOTERAPİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 4038 PSİKİYATRİK HASTALIKLARDA FİZYOTERAPİ SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MERİÇ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci, psikiyatrik hastalıkların klinik özellikleri ile psikiyatrik hastalığı olan bireylerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   DSM-V kriterlerine göre psikiyatrik hastalık tanıları hakkında bilgi sahibi olur.
2   Biopsikososyal yaklaşımı kavrar.
3   Mental sağlık ve fiziksel aktivite ilişkisini öğrenir.
4   Psikiyatrik hastalığı olan bireylerde fizyoterapi yaklaşımlarını öğrenir.
5   Farklı psikiyatrik hastalıklarda fizyoterapi uygulamalarına ilişkin güncel literatüre hakim olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş
2 Psikiyatrik hastalıklarda fizyoterapi
3 Fizyoterapide Biyopsikososyal Model
4 Ağrı ve ağrı algısının psikolojisi, kronik ağrıda fizyoterapi
5 Egzersizin nöroendokrin mekanizmaları
6 Fiziksel aktivite ve egzersizin mental sağlık üzerindeki etkileri
7 Fiziksel aktivite ve egzersizin uyku ile ilişkisi
8 Depresyon ve anksiyetede fizyoterapi yaklaşımları
9 Şizofrenide fizyoterapi yaklaşımları
10 Çocuk ve ergen ruh sağlığı hastalıklarında fizyoterapi yaklaşımları (DEHB, yeme bozuklukları, vs.)
11 Bipolar bozuklukta fizyoterapi yaklaşımları
12 Beden Farkındalık Terapisi
13 Literatür tarama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Physiotherapy in mental health and psychiatry: a scientific and clinical based approach. Michel Probst, Liv Helvik Skjaerven
Interventions for mental health: An evidence based approach for physiotherapists and occupational therapists. Tina Everett, Marie Donaghy, Sally Feaver
Physiotherapy : A psychosocial approach. Sally French, Julius Sim
Physiotherapy in mental health: A practical approach. Tina Everett, Maureen Dennis, Eirian Ricketts

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans tipi ders
Sınıf tartışması
Proje sunumları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Proje sunumları, derse katılım ve final sınavı ile başarı değerlendirmesi yapılacaktır.
Ders geçme notu 60/100'tır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 oranında devam gerekmektedir
Öğrenciler ödevleri detaylı olarak hazırlamalıdır.
Öğrenciler öğrertmenlerin ve akranlarının verdiği dönütlere uygun düzeltme yapmalıdırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Meriç Yıldırım
DEÜ Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Fakültesi
Kardiyopulmoner Fizyoterapi-Rehabilitasyon Anabilim Dalı
meric.senduran@deu.edu.tr
4124938

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12.00-12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 4 2 8
Öğrenci Sunumları 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.311
ÖK.4111
ÖK.51