DERS ADI

: İŞ MEŞGULİYET TEDAVİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FZR 2056 İŞ MEŞGULİYET TEDAVİSİ SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. TÜLAY TARSUSLU

Dersi Alan Birimler

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin rolünü açıklamak, Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin rolünü açıklamak, performans alanlarında temel iş ve uğraşı değerlendirme yöntemlerini tanımlamak, uygun iş ve uğraşı yaklaşımlarının geliştirilebilmesi konusunda temel bilgiler ve uygulama örnekleri vermek, farklı hastalıklar kapsamında uygulamaları göstermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş ve uğraşı tedavisini tanımlar
2   İş ve uğraşı tedavi alanında temel değerlendirmeleri yapar.
3   İş ve uğraşı tedavisinin temel prensiplerini farklı problemi olan hastalara uyarlar.
4   Değerlendirme sonrasında elde edilen bilgiler kapsamında iş ve uğraşı tedavi yaklaşımlarını hastaya uyarlar.
5   Kanıta dayalı uygulamaları bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İş meşguliyet terapisi tanım, rehabilitasyonda takım içerisinde iş ve uğraşı tedavisinin rolü, tarihçe
2 İş uğraşı tedavisinde fonksiyonel bağımsızlık için hareket analizi ve fonksiyonel aktiviteler
3 Günlük yaşam aktivite (GYA) değerlendirmeleri
4 Kendine yardım aletleri
5 Duyu-algı eğitimi
6 Ergonomik değerlendirmeler
7 Transfer aktivitelerinde biyomekaniksel prensipler
8 Farklı hastalıklarda IMT
9 İş uğraşı tedavisinde el değerlendirmeleri
10 İş uğraşı tedavisinde el eğitimi
11 Hemiplejik hastalarda farklı iyileşme evrelerine göre tedavi
12 Duyu bütünlemesi değerlendirmesi ve tedavi yöntemleri
13 Ergonomik değerlendirmeler
14 Transfer aktivitelerinde pratik uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak:
1. Pedretti, LW. Occupational Therapy-Practice Skills for Physical Dysfunction Mosby, 1996, St.Louis, Missouri.
2. Trombly, CA Occupational Therapy for Physical Dysfunction , Williams& Wilkins, Sydney, 1989, Baltimore, USA.
3. H. Kayıhan Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi, H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 23, Ankara 1999.
4. H. Kayıhan, N. Kırdı, M. Uyanık, Tülin Düger, G. Hazar. Serebral Paralizili Çocuk ve Bağımsız Yaşam H. H.Ü. Fizik Tedavi Rehabilitasyon Y.O. Yayınları 15, Ankara 1995.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Yüz yüze eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Performans
2 FN Final
3 FSB FinalSonuBaşarıNotu ODV * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BSB Bütünleme Sonu Başarı Notu ODV * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar




Değerlendirme Kriteri

Öğrenme çıktılarına ait teorik temeller vize ve final sınavları ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az yüzde 70'ine devam zorunludur

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

PROF. DR. TÜLAY TARSUSLU-tulay.tarsuslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi 12.30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
ders anlatımı 14 3 42
sunum hazırlama 2 2 4
haftalık ders öncesi sonrası hazırlıklar 2 2 4
final sınavına hazırlık 1 12 12
ödev hazırlama 10 1 10
final sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.11
ÖK.211
ÖK.31111
ÖK.41111
ÖK.5111