DERS ADI

: MİKRO ÖĞRETİM

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 5016 MİKRO ÖĞRETİM SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUĞBAY İNAN

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; etkili öğrenme ve öğretmeyle ilgili temel kavramları bilen, mikro öğretimin önemini kavrayıp konuya uygun örnek ders planı ve etkinlikler tasarlayıp, uygulayabilen ve değerlendirebilen bireyler yetiştirmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilme
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilme
3   Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarını kavrayabilme
4   Mikro öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilme
5   Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları tasarlayabilme
6   Ders sunumlarının videoya kaydedip, kayıtlardan yararlanarak dersi değerlendirebilme
7   Özgün bir ders tasarlamaya istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi ve Önemi Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları
3 mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları
4 ders planı hazırlama
5 konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama
6 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi ( öğretmenin örnek uygulaması)
7 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
8 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
9 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
10 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
11 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
12 sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allen, D. W. Micro-teaching: Personal review (1980). British journal of teacher education, 6(2), 147-151.
Deniz, L. (1993). Mikroöğretim. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5,31-46.
Kazu, H. (1996). Öğretmen yetiştirmede mikro öğretim yönteminin etkililiği(F.ü. teknik eğitim fakültesi örneği). Doktora tezi, Fırat üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü, Elazığ, Türkiye.
Allen, D. Ve Ryan K. (1969). Microteching, Reading. Mass: Addison-Wesley.
Brown, G. (1975). Microteaching a programme of teaching skills. London: Metheun.Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı).
Özcan, D. (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, aktif öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev, proje, vize, sunum

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugbay.inan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 3 8 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.134
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.43
ÖK.54
ÖK.63
ÖK.74