DERS ADI

: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ESRA KÜRKCÜ AKGÖNÜL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere güzel ve etkili konuşmanın-yazmanın yollarını sezdirip, öğrencilerin anadilleri Türkçe yi etkili konuşup; yazabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevresiyle sürekli iletişim ve etkileşim içinde bulunan öğrenciye, toplumla sağlıklı ilişkiler kurabilme becerisi kazandırmak.
2   Öğrencinin duygu ve düşüncelerini sağlıklı biçimde anlatabilmesi için yazılı ve sözlü anlatım türlerini tanımalarını sağlamak.
3   Öğrencinin güzel konuşma ve yazmaya ilişkin becerilerini geliştirmek amacına yönelik alıştırmalar ve uygulamalar yapmak.
4   Öğrencinin hem üniversite yaşamında, hem de mesleğe atandığında genel kültüre ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmek.
5   Öğrencinin hem üniversite yaşamında, hem de mesleğe atandığında genel kültür ve sosyal yaşama ilişkin bilgi ve becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin amaç ve hedefleri hakkında bilgilendirme
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
4 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
9 Vize sınavı
10 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması
11 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması
12 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
14 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
15 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
KONUŞMA EĞİTİMİ-Suat Taşer RETORİK-ARİSTOTALES

Yardımcı kaynaklar:
YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM-Yrd.Doç.Dr. Mehmet YARDIMCI
YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM-Prof.Dr.Cahit KAVCAR-Dr.Ferhan OĞUZKAN-
YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM Prof.Dr. Enise KANTEMİR

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum, sınıf içi tartışma, uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DEÜ SBTYO İnciraltı/İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Uygulama 12 6 72
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 2 8 16
Final Sınavına Hazırlık 2 10 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 14 28
Sunum Hazırlama 2 14 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 253

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.14
ÖK.23
ÖK.35
ÖK.43
ÖK.53