DERS ADI

: Eğitimde Öğrenme ve Öğretme:Alan Uygulaması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5552 Eğitimde Öğrenme ve Öğretme:Alan Uygulaması SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders beden eğitimi ve sporda öğretiminde kullanılan güncel yöntemleri, modelleri ve bu model ve yöntemlerin eğitim sistemi içerisinde uygulanabilirliklerinin araştırılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden eğitimi ve spor öğretme - öğrenme sürecindeki geleneksel yönelimleri açıklar.
2   Beden eğitimi ve spor öğretme - öğrenme sürecindeki yeni yönelimleri açıklar
3   Alanla ilgili öğretme - öğrenme sürecindeki yeni yönelimler ile ilgili sorunların farkında olur
4   Alanla ilgili öğretme - öğrenme sürecindeki yeni yönelimlerin mevcut eğitim sistemine yansımalarını açıklar.
5   Dünyada ve ülkemizde alan ile ilgili öğretme - öğrenme sürecindeki yeni yönelimler ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmaların farkında olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel Kavramlar Spor Eğitim Modeli
2 Mevcut beden eğitimi ve spor dersi öğretim programlarının incelenmesi Taktik Oyun Modeli
3 Mevcut beden eğitimi ve spor dersi öğretim programlarının incelenmesi Araştırma Öğretim Modeli
4 Beden eğitimi ve sporda öğretiminde kullanılan yöntemler Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Modeli
5 Beden eğitimi ve sporda öğretiminde kullanılan yöntemler Genel Tekrar
6 Doğrudan Öğretim Modeli
7 Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli
8 Ara sınav
9 İşbirlikli Öğrenme Modeli
10 Akran Öğretim Modeli

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Metzler, MW. (2005). Instructional Models for Physical Education. Arizona: Holcomb Hathaway, Inc.
Diğer kaynaklar:
Demirhan, G. (2006). Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
Mosston, M. & Ashworth, S. (2002). Teaching Physical Education. New York: Benjamin Cummings.
Mirzeoğlu, A. D. (2017). Model Temelli Beden Eğitimi Öğretimi, Bağırgan Yayınevi, Ankara.
MEB. (2018). Lise Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (9-12. Sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları,
MEB.(2018). Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programı (5-8. Sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
MEB. (2018). Beden Eğitimi ve Oyun Dersi Öğretim Programı (1-4. Sınıflar), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi 2. Tartışma Yöntemi 3. Sunum 4. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Uygulama 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Ödev Hazırlama 12 2 24
Sunum Hazırlama 20 1 20
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15555542311
ÖK.25555542311
ÖK.35555542311
ÖK.45555542211
ÖK.55555542211