DERS ADI

: Sporda Beceri Kazanımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BSH 5524 Sporda Beceri Kazanımı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PINAR TATLIBAL

Dersi Alan Birimler

Hareket ve Antrenman Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Temel spor eğitimi, branşlaşma ve yarışma sporcusu süreci içerisinde sportif becerilerin öğretilmesi ve geliştirilmesi konularının öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Erken yaşlarda spora başlayan çocukların temel beceri antrenmanlarını
2   Yetenek seçimi ve branşlaşma da beceri antrenmanları
3   Yarışma düzeyindeki sporcuların beceri antrenmanlarını yapabilmeyi öğretmek
4   Beceri antrenmanları planlaması yapabilme
5   Antrenman planlarını güncelleme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beceri nedir, nasıl olmalıdır, nasıl kazandırılır
2 Beceriyi oluşturan faktörler
3 Hareket ve motorik kavramları
4 Kondisyonel yetiler ve beceri
5 Koordinatif yetiler ve beceri
6 Temel spor eğitimi ve beceri
7 Yetenek seçimi ve yönlendirme
8 Spor dallarına göre beceri gelişimi ve oyun
9 Spor dallarına göre beceri gelişimi ve oyun
10 Hareketlerin evresel yapısı
11 Motor öğrenme
12 Motor öğrenme teorileri
13 Motor öğrenme teorileri
14 Sporda öğretme ve öğrenme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
-` Dynamics of Skill Acquisition ., Keith Dawids., ISBN13: 9780736036863., Human Kinetics. 2008
Yardımcı kaynaklar:
-` Beden eğitimi ve Sporda Beceri gelişimi ., Selahattin Koç.,Morpa yayın evi. İstanbul.2006 -` Motor learning and devolopment ., Pamela Haibach., ISBN13:9780736073745., Human Kinetics. 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav, alan çalışması, sunum, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

DR. ÖĞRETİM ÜYESİ PINAR TATLIBAL
NEJAT HEPKON SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
pinar.tatlibal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Kısıtlama yok

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Alan/saha çalışması 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 5 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1334
ÖK.2534555
ÖK.3445333
ÖK.43444
ÖK.55435