DERS ADI

: Çevre Eğitimi ve Kültürel Mirasın Korunması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5023 Çevre Eğitimi ve Kültürel Mirasın Korunması SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ EKBER GÜLERSOY

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kültürel mirasın çevre ve çevre eğitimindeki önemi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürel mirasın kültürlerin tanınmasındaki önemi açıklayabilme
2   Çevreyle kültürel miras arasındaki ilişkileri değerlendirebilme
3   Kültürel mirasın ekoturizmdeki önemini anlatabilme
4   Türk ve Dünya kültürel mirasını tanıyabilme
5   Kültürel mirasın korunmasının gerekliliği analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Kültür ve çevre eğitimine giriş
3 Türkiye'de kültürel ve çevresel politikalar
4 Türkiye'de kültürel miras ve tarih bilinci
5 Kültürel mirasın korunmasında çevre eğitiminin etkisi
6 Kültürel mirasın korunmasında okullardaki eğitiminin etkisi
7 Kültürel mirasın korunmasında radyo ve televizyon programlarının etkisi
8 Kültürel mirasın korunmasında radyo ve televizyon programlarının etkisi
9 Kültürel mirasa olumsuz etkileri olan çevre sorunlarının sınıflandırılması ve tartışılması
10 Çevresel sorunların dünyadaki kültürel mirasa etkisi ve korunmasına yönelik yapılan araştırmalar
11 Dünya kültür mirasında Türkiye'nin yeri ve önemi
12 Çevresel sorunlar, Kapadokya Bölgesi ve Göreme Milli Parkı
13 Arkeolojik çalışmaların Türkiye'deki kültürel mirasa etkisi ve bunların korunmasına yönelik çalışmalar
14 Çevresel sorunların Türkiye'de yapılan arkeolojik çalışmalara etkisi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1 Ekrem Akurgal, Anadolu Uygarlıkları, Net yayınları, 1993.
2 Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, Tübitak yayını, Ankara 1998.
3 Recep Yıldırım; Eskiçağ Tarihi ve Uygarlıkları, Yıldız Yayıncılık, Ankara, 2011
4 Raziye Çakıcıoğlu; Levanten Kavramı ve Levantenler Üzerine Bir İnceleme; Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 2007.
5 Arkeoloji, Dipten Gelen Sanat; Sanat Dünyamız, Yapı Kredi Yayınları, Sayı:80, Yaz, 2000.
6 Celal Beşiktepe; "Geçmişten Bugüne Kültürel ve Doğal Kaynaklarımız", Evrensel Kültür. Eylül 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarıyıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar, yarıyıl içi çalışma notlarına ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.gulersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 2 15 30
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533