DERS ADI

: Çevre Eğitiminde Kavram Geliştirme ve Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5000 Çevre Eğitiminde Kavram Geliştirme ve Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çevre eğitiminde kavram öğretiminin önemini anlayabilme ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik yapılan araştırmaları inceleyebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre Eğitiminde Kavram teriminin önemini anlama
2   Çevre Eğitiminde kavramları sınıflandırma
3   Çevre Eğitiminde Kavram haritaları ve zihin haritaları hazırlama
4   Kavram ve zihin haritaları arasındaki farkı açıklama
5   Kavram yanılgılarını saptama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Kavram geliştirme süreçleri
3 Kavram geliştirme süreçleri
4 Kavramların sınıflandırılması
5 Kavramlar arası ilişkiler
6 Kavramlar arası ilişkiler
7 Kavramsal sistemler
8 Anlamlı öğrenme için geliştirilen kavram haritası
9 Anlamlı öğrenme için geliştirilen kavram haritası
10 Anlamlı öğrenme için geliştirilen kavram haritası
11 Kavram ağı
12 Kavram ağı
13 Anlam çözümleme tablosu
14 Vee diagramları üzerindeki uygulama ve çalışmalar
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Barke, H.D., Hazari, A. And Yitbarek, S. (2009). Misconceptions In Chemistry, Springer-Heidelberg, Germany.
2. Rhoton, J. And Shane, P. (2006). Teaching Science In The 21st Century, NSTA Press.
3. Sears, J. and Sorensen, P. (2000). Issues in Science Teaching, R. Falmer Press.
4. Kesercioğlu, T. (2007). "İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi", Anı Yay., Ankara
5. Çepni, S. (2007). "Fen ve Teknoloji Öğretimi", Pegem A Yay., Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, düz anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar vize ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevzat.gumus@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı-16:00; Perşembe-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 10 20
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 10 20
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13355555533
ÖK.23355555533
ÖK.33355555533
ÖK.43355555533
ÖK.53355555533