DERS ADI

: Ekolojinin Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5016 Ekolojinin Temelleri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kapsamlı bir Ekoloji bilgisi olmayan öğrencilere yönelik olarak hazırlanan bu ders yardımıyla, Ekoloji biliminin temel kavramlarını ve modellerinin öz olarak öğrencilere verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekoloji terimin tarihsel gelişimini inceleyecek
2   Ekolojide geçen temel kavramları açıklayıp ilişkilendirebilecek
3   Biyojeokimyasal döngüleri açıklayabilecek
4   Ekolojide biyotik ve abiyotik faktörleri tanımlayacak
5   Populasyon dağılımlarını değerlendirebilecek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekoloji tarihi, Ekolojide temel kavramlar
2 Biyotik ve abiotik faktörler
3 Popülasyonlar ve dağılımları etkileyen etmenler
4 Rekabet, Avcılık, Otculluk
5 Topluluk düzeyinde dağılım ve bolluk
6 Kommonite yapısı ve kararlılığı
7 Biyoçeşitlilik
8 Biyoçeşitlilik
9 Rekabet, Ekosistemler
10 Verimlilik
11 Enerji akışı
12 Birincil ve ikincil üretim,
13 Besin döngüleri ve insan etkileri
14 Biyojeokimyasal döngüler
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Agarwal SK (2008) Fundamentals of Ecology. Ashish Publishing House, New Delhi.
2-Barnes RSK, Mann KH (editors)(2009) Fundamentals of Aquatic Ecology. 2nd editions, Blackwell Scientific Publication, Oxford.
3-Begon M, Harper JL, Townsend CR (1990) Ecology: Individuals, Populations and Communities. Blackwell Science, Boston, MA.
4-Dash MC (1993) Fundamentals of Ecology. Tata McGraw-Hill, New Delhi.
5-Kormondy EJ, Brown DE (1998) Fundamentals of Human Ecology. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.
6-Krebs CJ (2000) Ecology: The Experimental Analysis of Distribution and Abundance. Addison-Wesley. San Francisco, CA.
7-Odum E, Barrett GW (editors) (2005) Fundamentals of Ecology. 5th editions, Thomson Brooks/Cole, Belmont, CA.
8-Townsend CR, Harper JL, Begon M (2000) Essentials of Ecology. Blackwell Science. Malden, MA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ev ödevi, Öğrenci dosyaları, Ara sınav, Final sınavı, Dönem raporu, araştırma raporu.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYC YYiçiÇalışma
2 YYS YySonuSınavı
3 BNS FinalSonu Başarı Notu YYC * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYC * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarıyıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intial yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar, yarıyıl içi çalışma notlarına ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevzat.gumus@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı-16:00; Perşembe-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Proje Hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 1 15 15
Sunum hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1311223
ÖK.2311223
ÖK.3311223
ÖK.4311223
ÖK.5311223