DERS ADI

: Çevre Eğitimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5011 Çevre Eğitimine Giriş SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ EKBER GÜLERSOY

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Çevre eğitimiyle ilgili 1900'lerden günümüze yaklaşımların değerlendirilmesi, etkili bir çevre eğitimi için temel bilgi ve uygulamalar, yeni yaklaşımlar ve yapılandırmacı bir çevre eğitimi konularında öğrencilerin alacağı diğer derslere alt yapı oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitimi tarihi konusunda bilgi sahibi olabilme
2   Çevre eğitiminde farklı tarihlerde egemen olan yaklaşımları fark edebilme
3   Etkili bir çevre eğitiminde yaygın yaklaşımları öğrenebilme
4   Çevre eğitiminde yapılandırmacı yaklaşımları tanımlayabilme
5   5E ye göre bir ders kurgulayıp uygulayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 İnsanoğlunun çevreye yaptığı etkileri ve sebeplerinin incelenmesi
3 İnsanoğlunun çevreye yaptığı etkileri ve sebeplerinin incelenmesi
4 Fen öğretimi ve fen müfredatının bu etkileri ortadan kaldırmak amacı ile nasıl işlenmesi gerektiğinin incelenmesi
5 Fen öğretimi ve fen müfredatının bu etkileri ortadan kaldırmak amacı ile nasıl işlenmesi gerektiğinin incelenmesi
6 Fen öğretimi ve fen müfredatının bu etkileri ortadan kaldırmak amacı ile nasıl işlenmesi gerektiğinin incelenmesi
7 Fen öğretimi ve fen müfredatının bu etkileri ortadan kaldırmak amacı ile nasıl işlenmesi gerektiğinin incelenmesi
8 Öğrencileri insanoğlunun çevreye yaptığı ya da yapabileceği etkilerden haberdar edebilecek bir müfredatın nasıl uygulanabileceği
9 Öğrencileri insanoğlunun çevreye yaptığı ya da yapabileceği etkilerden haberdar edebilecek bir müfredatın nasıl uygulanabileceği
10 Öğrencileri insanoğlunun çevreye yaptığı ya da yapabileceği etkilerden haberdar edebilecek bir müfredatın nasıl uygulanabileceği
11 Çevreyle ilgili bilgilerin yaş gruplarına göre nasıl verileceğinin incelenmesi
12 Çevreyle ilgili bilgilerin yaş gruplarına göre nasıl verileceğinin incelenmesi
13 Çevreyle ilgili bilgilerin yaş gruplarına göre nasıl verileceğinin incelenmesi
14 Çevreyle ilgili bilgilerin yaş gruplarına göre nasıl verileceğinin incelenmesi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özkan, Ö., Tekkaya, C. & Geban, Ö. (2001). Ekoloji konularındaki kavram yanılgılarının kavramsal değişim metinleri ile giderilmesi, Yeni Bin Yılın Başında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı, İstanbul, 191-194.

Şahin, N., Cerrah, L., Saka, A. & Şahin, B. (2004). Yüksek öğretimde öğrenci merkezli çevre eğitimi dersine yönelik bir uygulama, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), 113-128.

EDUCATION, INFORMATION AND AWARENESS http://www.unescap.org/esd/environment/soe/2000/documents/CH15.PDF

Gordon K (1995). New Science: A New World View. In: John Fien (Ed.): Teaching for a Sustainable World.
Brisbane: Grifith University. From: website http://www.environment.gov.au/education/publications/tsw/
modules/module10.html

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri yarıyıl içi çalışma notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intihal yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar, yarıyıl içi çalışma notlarına ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.gulersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 4 52
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 10 10
Ödev hazırlama 2 10 20
Sunum hazırlama 2 10 20
Diğer (lütfen belirtiniz)Proje 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13311513
ÖK.23311513
ÖK.33311513
ÖK.43311513
ÖK.53311513