DERS ADI

: Çevre Bilimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÇEP 5009 Çevre Bilimine Giriş SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ EKBER GÜLERSOY

Dersi Alan Birimler

Çevre Eğitimi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Yerel ve küresel ölçekte çevre konusunu irdelemek, toplumsal ve bilimsel bilinci arttırma, geliştirme yolunda adım atmak; bilimsel, sosyal ve politik bir bütünlük içinde çevre sorunlarının çözümüne ilişkin sorgulamada bulunmak ve örneklerle tartışmaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitiminde kullanılan çevre kavramlarını tanımlayabilme
2   Çevre çeşitlerini ve ilişkilerini açıklayabilme
3   Çevrenin korunmasına yönelik faaliyetleri geliştirebilme
4   Çevreye kirleten faktörlerin nedenlerini fark edebilme
5   Çevre ve canlı ilişkisini kurabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İnsan ve çevre, Ekosistemin canlı ve cansız unsurları arasındaki ilişkiler
2 Sucul çevre, Atmosferik çevre, Pedosferik çevre
3 Radioaktivite ve çevre, Görsel çevre
4 Küresel iklim değişikliği
5 Su temini, Nüfus artışı
6 Yakıt ve maden kaynakları
7 Arazi ıslahı
8 Arazi ıslahı
9 Yaban hayatının yok olması, Nesli tehlike altındaki türler
10 Sulak alan ekosistemlerinin korunması
11 Çevre kirliliği
12 Nükleer atıkların depolanması
13 Endüstriyel kirlilik
14 Hava ve su kirliliği ve Gürültü kirliliği
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Erdem Ü (editör)(2000) Çevre Bilimi-Sürdürülebilir Dünya. Çeviri Kitabı, Çevirenler: Doğan F, Erdem Ü, Henden E, Onoğur E, Öztürk M, Türkan İ, Nurlu E, Sunlu U, Ege Üniversitesi Çevre Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi Yayın No: 1, 1. Baskı, İzmir.
2-Ertürk H (1998), Çevre Bilimine Giriş. Vipaş A.Ş., Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı İştiraki, Bursa.
3-McKinney ML, Schoch RM, Yonavjak L (2007) Environmental Science: Systems and Solutions. 4th editions, Jones and Barlett Publishers. Sudbury, MA.
4-Miller GT (1991) Environmental Science: Sustaining the Earth. Wadsworth Publishing Company, Belmont, CA.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ev ödevi, Öğrenci dosyaları, Ara sınav, Final sınavı, Dönem raporu, araştırma raporu.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev
2 SNM Sunum
3 BNS BNS ODV * 0.50 + SNM * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem içi çalışmalara katılım ve yazılı ödevler, dönem sonu final ödevi ve özet rapor sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi, yayınlarda aşırma, intihal yapma gibi davranışlar disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Öğretim üyesi kısa sınavlar yapma hakkını saklı tutar. Bu sınavlardan alınacak notlar, yarıyıl içi çalışma notlarına ve final sınavı notlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.gulersoy@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı: 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 5 65
Proje Hazırlama 1 15 15
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Sunum hazırlama 1 15 15
Ödev hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 3 3
Proje Ödevi 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1331513
ÖK.2331513
ÖK.3331513
ÖK.4331513
ÖK.5331513