DERS ADI

: SERAMİK TEKNOLOJİSİ III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TCS 3017 SERAMİK TEKNOLOJİSİ III ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Endüstriyel Cam ve Seramik

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İLKER ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Endüstriyel Cam ve Seramik

Dersin Amacı

Sırlarda seger hesaplamaları, sırın yüzey gerilim, genleşme, asit-baz oranı ve eriticilik katsayısı hesaplamaları ve fritleştirme hesaplamaları hakkında gerekli olan teknolojik bilgilerin verilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sırlarda seger hesaplamalarını çözebilme.
2   Sırlarda yüzey gerilimi, genleşme, asit-baz oranı ve eriticilik katsayısı hesaplamalarını açıklayabilme.
3   Sırların özelliklerini düşünerek uygun sır reçetesini oluşturabilme.
4   Fritleştirmeyi ve fritleştirme hesaplamalarını bilme.
5   Sırlarda viskozite ve sertlik kavramlarını tanımlayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sırın tanımı, sır hammaddeleri özellikleri ve sır yapısına etkileri
2 Sırların formülsel anlatımı, Seger formülü ve anlatımı
3 Sırlarda yüzey gerilimi ve hesaplanması
4 Sırlarda asit-baz oranı ve hesaplanması
5 Sırlarda eriticilik katsayısı ve hesaplanması
6 Sırlarda genleşme ve hesaplanması
7 Ara Sınav
8 Yüzey gerilimi, asit-baz oranı, eriticilik katsayısı ve genleşme hesapları kullanarak uygun sır bileşimi oluşturmak
9 Yüzey gerilimi, asit-baz oranı, eriticilik katsayısı ve genleşme hesapları kullanarak uygun sır bileşimi oluşturmak
10 Yüzey gerilimi, asit-baz oranı, eriticilik katsayısı ve genleşme hesapları kullanarak uygun sır bileşimi oluşturmak
11 Fritleştirme temel kavramlar
12 Seger formülü bilinen bir sırın fritleştirilmesi
13 Bileşimleri bilinen sırçalardan sır reçetesinin hesaplanması
14 Sırlarda viskozite ve sertlik kavramları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Arcasoy A, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Yayınları,1983, İstanbul
Yardımcı kaynak: Mete, Z., Tanışan, H.H., Seramik Teknolojisi ve Uygulamaları, 1988, Söğüt
Yardımcı kaynak: Sacmi, Uygulamalı Seramik Teknolojisi-Cilt 1, 2008, İstanbul.
Yardımcı kaynak: Sacmi, Uygulamalı Seramik Teknolojisi-Cilt 2, 2008, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders sınıfta teorik ders anlatımı ve uygulama derslerinde teorik konuların uygulamalarının yapılması şeklinde işlenecektir. Öğretim elemanı konularını anlatırken ve uygulamalarını yaptırırken öğrencilerle soru ve cevap şeklinde tartışma ortamı yaratacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 UYG Uygulama
3 FN Final
4 BNS BNS VZ* 0.25 +UYG * 0.25 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ* 0.25 + UYG* 0.25 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I. Vize %25: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Ödev %25: Uygulama yönteminin yoklanması
III. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilker.ozkan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba günleri 13.00-13.30 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51