DERS ADI

: Moda Aksesuar Tasarımında Uzmanlık Alanı Uygulamaları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAA 4352 Moda Aksesuar Tasarımında Uzmanlık Alanı Uygulamaları II ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PELİN DİKMEN

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Bu derste; öğrencinin uzmanlık alanı ile ilgili evrensel düşünce sisteminde yaratıcı, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapabilmesi, ulusal ve uluslar arası düzeyde moda aksesuar tasarım endüstrisine yönelik ileri Araştırma Geliştirme(Ar-Ge) çalışmalarında bulunabilmesi, Sanatsal platformda uzmanlık alanı ila ilgili performans sergileyebilmesi, moda aksesuar tasarım alanında sektörel ve/veya sanatsal bazda tercih edilen, vizyon sahibi donanımlı tasarımcılar olabilmeleri, uzmanlık alanları ile ilgili uygulamalı ve/veya sözel, görsel sunum yapabilmeleri, etik değerlere sahip olabilmeleri ve metodolojik ve bilimsel yöntemler ışığında sanat-tasarım-teknolojik gelişimleri izleyebilecek donanıma sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tasarım kriterleri ve yaratıcı düşünce metotlarını bilmesi, uzmanlık alanına göre etik değerler ışığında seçerek kullanabilmesi
2   Moda Aksesuar Tasarımı kapsamında seçtiği uzmanlık alanında; yaratıcı ve özgün fikirler geliştirmesi
3   Uzmanlık alanında Yaratıcı ve özgün fikirlerini tasarıma dönüştürebilmesi, problemleri çözebilmesi ve üretim sürecini belirleyebilmesi
4   Uzmanlık alanı ve genel tasarım branşlarında gelişmeleri izlemesi, alanında benimsenen sanat ve tasarım yaklaşımları doğrultusunda hareket edebilmesi
5   Alanında, ARGE çalışmaları yapabilmesi, hedef kitle kriterleri yaratabilmesi
6   Moda Tasarımında trend çözümlemesi yapabilmesi
7   Bilgi, tasarım anlayışı, düşünce ve uzmanlık alanı donanımı gerekli ortamlarda aktarabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Moda Aksesuar Tasarımı Uzmanlık alanı doğrultusunda proje konularının saptanması, öğrencilerin konu seçimleri ve tartışma
2 Öğrencilerin seçtikleri uzmanlık alanı doğrultusundaki Proje ile ilgili yaptığı araştırmanın sınıf ortamında değerlendirilmesi.
3 Eskizlerin seçimi, tasarımlara geçiş
4 Proje tasarımlarının kontrolu
5 Uzmanlık alanı proje sunumlarının aktarılması ve değerlendirmeler, üretim sürecine geçiş
6 Üretim süreci
7 Ön jüri Değerlendirmesi
8 Moda Aksesuar Tasarımı Uzmanlık alanı doğrultusunda proje konularının saptanması, öğrencilerin konu seçimleri ve tartışma
9 Öğrencilerin seçtikleri uzmanlık alanı doğrultusundaki Proje ile ilgili yaptığı araştırmanın sınıf ortamında değerlendirilmesi.
10 Eskizlerin seçimi, tasarımlara geçiş
11 Proje tasarımlarının kontrolu
12 Uzmanlık alanı proje sunumlarının aktarılması ve değerlendirmeler, üretim sürecine geçiş
13 Üretim süreci
14 Değerlendirme Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesine Hazırlık

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
GERVAL Olivier,Fashion Accessories (Studies in Fashion), A & C Black Publishers Ltd, 2009
SCHAFFER Jane , SAUNDERS Sue Fashion Design Course: Accessories, Barron's Educational Series, Mar 2012
SCHAFFER Jane , SAUNDERS Sue Fashion Design Course: Accessories: Design Practice and Processes for Creating Hats, Bags, Shoes and More, Thames & Hudson, 2012
LAU John , Basics Fashion Design 09: Designing Accessories, AVA Publishing, 2012
Inspired Jewellery, Ursula Ilse- Neuman, Antique Collectors Club Dist, 2009
Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, Prof. Nigan Beyazıt,İstanbul 1994
Jewellery&Metalwork in TheArts&crafts Tradition, Elyse Zorn Karlin, USA, 1993
20th Century Jewelry: The Complete Sourcebook Peacock, John Thames & Hudson2002
Materıals And Desıgn: The Art And Scıence Of Materıal Selectıon In Product Desıgn , Ashby, Mıke;, 2005
Design Methods .C.Jones Seeds Of Human Futures, London, 1970
(Kaynaklar eksik kalmıştır)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Ders Anlatımı ve Araştırma:
Dersi veren Eğitimci, ders kapsamında öğrenciler ile birlikte, yürütülecek projeyi konularını belirler. Öğrenciler uzmanlık alanları doğrultusunda proje konularından birini seçer. Dersi veren eğitimci, proje konuları ile ilgili açılımı (proje kapsamında beklenilen performansın neler olduğunu açıklar) yaparak, proje sürecini aktarır ve eskiz sürecinden tasarıma geçişte çözmesi gereken problemler konusunda çözüm önerilerinde bulunur,öğrencileri çözüm üretme konusunda yönlendirir. Öğrencilerden uzmanlık alanı doğrultusunda seçtiği proje kapsamında görsel ve yazınsal araştırma yapmalarını ister.
2- Eskiz ve Tasarım Süreci:
Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin eskizleri, dersin ilk saatinden itibaren tüm sınıfın katılacağı bir süreçte değerlendirilerek seçilen projeye uygunluğu, özgünlüğü ve tasarıma dönüşebilme kriterleri tartışılır ve sadece dersi veren eğitimci değil, öğrencilerin de eskizler hakkında aktif olarak yorum yapabilmesi sağlanarak, beyin fırtınası yapabilecekleri bir ortam oluşturulur. Seçilen eskizler, tasarım ölçütleri ve öğrencinin yaratıcı gücü kapsamında tasarıma dönüştürülür.
( Öğrenme çıktılarının 3. maddesi eksik kaldı)

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 TUY TasarımUyg
2 PR Proje/Sunum
3 ASM Araştırma/Sunum
4 BSN Başarı Notu TUY * 0.50 + PR * 0.30 + ASM * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1- öğrencinin uzmanlık alanı doğrultusunda seçtiği proje ile ilgili yaptığı araştırma, araştırmasının düzeyi ve projeyi destekleme durumu, eskiz sürecinden tasarımın sonlamasına kadar olan sürede gösterdiği performans ( fikir üretmesi, yaratıcı ve özgün tasarımlar ortaya çıkarması, ders içerisinde yapılan tasarım çözümlemeleri ve değerlendirme süreçlerine düşünsel ve sözel olarak katılımı), tasarımların projeye uygunluğu, tasarımların malzeme seçimi ve üretim tekniklerinin belirlenmesinde gösterdiği başarı, tasarımların proje doğrultusunda üretilebilirliği ve kullanılabilirliği (ergonomi), tasarımların teknik ve sunum paftalarının tasarım sunum kriterlerine uygunlu göz önüne alınarak ,
2- Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Tasarımlar seçildikten ve tasarımlarla ilgili problemler çözüldükten sonra öğrenciler sunum sürecinde özgürdür. Sergilenecek performansta tüm kararlar öğrenciye aittir. Öğrenci, üretim sürecinde uygulayacağı yöntem, teknik ve sunumun nasıl hazırlanacağı, jüri değerlendirmesinde nasıl düzenlemeler yapılacağı konusunda öğretim elemanını bilgilendirir ve gerekli durumlarda danışmanlık alır. Son karar / inisiyatif öğrenciye aittir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pelin.demirtas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 13:00 - 13:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Araştırma/ Sunum hazırlama 13 2 26
Proje Sunumu hazırlama 14 2 28
Tasarım-uygulama çalışmaları 14 3 42
Dönem Sonu Jüri Değerlendirmesi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.15533535
ÖK.2555555
ÖK.35555533335
ÖK.45553555
ÖK.5555555
ÖK.653553553
ÖK.755553335355