DERS ADI

: Kolleksiyon Hazırlama I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAU 4361 Kolleksiyon Hazırlama I SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Aksesuar Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MUSTAFA KULA

Dersi Alan Birimler

Aksesuar Tasarımı
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım

Dersin Amacı

Bu ders kapsamında; Öğrencinin koleksiyon hazırlama süreç bilgileriyle tasarım departmanında takım-bireysel çalışma disiplinlerine sahip olması; Moda aksesuar ürünlerinde var olan ürünlerin dışında, özgün, işlevsel, üretilebilir ticari gerçeklikte ve detayda yeni ürünler tasarlayabilmesi ve geliştirebilmesi; tasarım sürecinin araştırma, kavram geliştirme, senaryo geliştirme, düşündüklerini uygun yöntemlerle ifade etme gibi aşamalarını, farklı temalar ve tasarım alıştırmaları üzerinden irdeleyebilmesi, tasarım sürecine hakim olabilmesi hedeflenmektedir. Markalaşma açısından marka oluşumu, pazarlama ve ürün geliştirme süreçlerinin temel bilgilerinin aktarılması. Antropoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve psikolojik sosyoloji gibi bilim dallarının tüketici davranışlarını nasıl etkilediği; tüketicinin Sosyo Ekonomik, Sosyo Kültürel durumunun tasarımda etkisi gibi temel bilgilerin aktarılması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin koleksiyon hazırlama süreç bilgileriyle tasarım departmanında takım-bireysel çalışma disiplinlerine sahip olabilmesi
2   Var olan ürünlerin dışında, özgün, işlevsel, üretilebilir ticari gerçeklikte ve detayda yeni ürünler tasarlayabilmesi ve geliştirebilmesi,
3   Tasarım sürecinin araştırma, kavram geliştirme, senaryo geliştirme, düşündüklerini uygun yöntemlerle ifade etme gibi aşamalarını, farklı temalar ve tasarım alıştırmaları üzerinden irdeleyebilmesi,
4   Markalaşma açısından marka oluşumu, pazarlama ve ürün geliştirme bilgilerine sahip olabilmesi
5   Teknik-detay çözümlemelerini yapabiliyor, tasarıma uygun malzemeleri, mekanizmaları, üretim yöntemlerini seçme ve önerme yetisine sahip olabilmesi
6   Derste yapılan değerlendirmelere katılabilmesi, diğer projelerin tasarımlarına eleştirel bakabilmesi ve yorum yapabilmesi
7   Koleksiyon Hazırlama I dersi kapsamında yapılan değerlendirme jürisinde, hazırladığı tasarımları ve sunumları savunabilmesi fikirlerini görsel ve sözlü olarak akıcı ifade edebilme becerilerine sahip olabilmesi beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Güz döneminde yapılacak projelerin genel bilgileri ile 1. Proje bilgilerinin aktarılması proje kâğıtlarının teslimi, Proje hedefi; Koleksiyon hazırlama süreci, tasarım departmanında takım-bireysel çalışma disiplinleri, işlevsel, üretilebilir ticari gerçeklikte ve detayda özgün ürün tasarımı
2 Story Board çalışması ve renk kartelası hazırlanması Doku ve malzeme kartelası hazırlanması
3 Eskiz ve eskiz geliştirme süreci
4 Tasarım süreci
5 Tasarımların onaylanması ve teknik çözümlemelerin yapılması
6 Tasarım ve teknik pafta çalışmalarının yapılması
7 1. Proje için değerlendirme
8 2. Proje: Moda Aksesuar ürün grubu tasarımlarında kurumsal kimlik; logo/amblem, kartvizit, antetli kağıt, etiket çalışmaları için genel bilgi aktarımı ve eskiz sürecinin başlaması
9 logo/amblem tasarımları için eskiz süreci
10 Etiket, antetli kağıt ve kartvizit tasarımları için eskiz süreci
11 Tasarım geliştirme
12 Kutu, poşet tasarımları için eskiz çalışması
13 Kutu, poşet tasarım seçimi ve üretileceklerin belirlenmesi Pafta kontrolü
14 2. Proje için değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- J.C.Jones Seeds Design Methods Of Human Futures, 1970 , London
- BARNARD Malcolm Art Design and Visual Culture , Ütopya Yayınevi, / Çeviren: Güliz Korkmaz, 2002, Ankara
- ÇAĞLARCA, Sadettin Renk ve Armoni Kuralları İnkılap Kitapevi, 1986, İstanbul
- Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür , Ütopya Yayınları, 2002, Ankara, ISBN 975-8382-53-5
- GÜNGÖR Doç. İ. Hulusi Temel Tasar Basic Design , Çeltüt Matbaacılık, Mart 1972, İstanbul
- BEYAZIT Prof. Nigan, Endüstri Ürünlerinde ve Mimarlıkta Tasarlama Metodlarına Giriş, İstanbul 1994
- KÜÇÜKERMAN, Prof. Önder Endüstri Tasarımı- Endüstri İçin Ürün Tasarımında Adımlar, 1. Baskı, YEM Yayın (Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları), İstanbul, Aralık 1997
- PENDERGAST, Sara & Tom, Fashion, Costume and Culture, Volume 1- 5, The Gale Group, Amerika, 2004
- JERSTORP, Karin The Textıle Desıgn Book , p. 141-145, A&C Block Ltd,1990, London

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin tasarım ilkeleri ve tasarım sürecini uygulamalarını örnek projelerle öğrenebilmesi hedefiyle hareket eder; hedef kitleler belirlenir ve bilgiler araştırmalar ile desteklenir. Farklı öğretiler hedeflenerek 2 proje hazırlatılır.
Araştırma - Geliştirme ve Eskiz Sürecinde; Verilen tema doğrultusunda görsel ve teorik bilgi araştırması ve rapor ile sunulur, karakalem ve renkli desen çalışmasıyla hedef kitlenin kullanım alanlarına uygun ürün grupları belirlenir; imaj paftası hazırlanır, 3 boyutlu form eskizleri yaptırılır, renk kartelası hazırlatılır, eldeki verilerden esinlenerek iki boyutlu yüzeylerde uygulamak üzere deri, tekstil, plastik, kağıt gibi yüzey tasarımları hazırlatılır; ürün grubu ayakkabı ise kalıp, saya ve taban tasarımlarının yaptırılır; Var ise aksesuarın tasarlanır;
Tasarım Sürecinde; Seçilen eskizlerin geliştirilmesiyle ve tasarımlar netleştirilip teknik çözümlemeleri yaptırılır.
Sunum Süreci; Temaya uygun bir tarzda Pafta tasarımları hazırlanır; Proje araştırma-eskiz-tasarım-uygulama görsellerinden hazırlanmış katalog çalışmasıyla sonlandırılır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 TUG TasarımUyg
2 APR AraşProSunumu
3 DKL DerseKatılım
4 BSN Başarı Notu TUG * 0.50 + APR * 0.40 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşaması;
1. Öğrencinin; eskiz ve uygulama süreçlerinde gösterdiği performans göz önüne alınarak,
2. Araştırma ve geliştirmedeki başarısı ve Yaratıcılık düzeyi,
3. Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrencinin; eskiz ve uygulama süreçlerinde gösterdiği performans göz önüne alınarak,
2. Araştırma ve geliştirmedeki başarısı ve Yaratıcılık düzeyi,
3. Öğrencinin değerlendirme jürisinde gösterdiği performans (tasarımlarını, teknik ve sunum paftalarını, ürünlerini savunabilmesi) dikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 80 nine katılım zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Verilen araştırmalar, istenilen eskiz- tasarım çalışmaları ve vb. duyurulan tarihte getirilmez ise değerlendirme o koşullara göre yapılır, ancak öğrenci istenilenleri getirmek ile yükümlüdür. Derse katılmamış olmak, ders te istenilen yükümlülükleri yerine getirmemekte mazeret olarak kabul edilmeyecektir.
4.Geciken proje teslimlerinde gecikilen her gün için bir harf notuna denk puan düşüşü olacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 14.00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Araştırma/ Sunum hazırlama 5 2 10
Proje Sunumu hazırlama 5 2 10
Tasarım-uygulama çalışmaları 12 2 24
jüri 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.11335155555153515
ÖK.25551515553515531
ÖK.3555151555351553135
ÖK.4131115331
ÖK.55551555555551
ÖK.631311351151315
ÖK.7555355333511555335