Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Seramik ve Cam Tasarımı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. FÜSUN ÇÖVENOĞLU |
Dersi Alan Birimler |
Seramik ve Cam Tasarımı |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencinin seramik tasarımında bisküvi pişirimi sonrası seramik yüzeyde sırlama öncesi sıratlı boyama tekniği esasına dayanan dekor tekniklerinden teorik ve uygulamalı olarak bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenir. Kültürel mirasımız olan İznik ve Kütahya seramikleri hakkında detaylı bilgi verilerek bu seramiklerin reprodüksiyonları uygulanır. Teknik kavratıldıktan sonra özgün ve yaratıcı tasarımlarla projeler geliştirilir. Böylece öğrenciye kültürel bilgi edinmenin yanı sıra tekniği diğer tekniklerden ayırt edebilme ve uygulayabilme yetisi kazanması sağlanır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Jacqui Atkin, Pottery Basics , |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, bilimsel tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencinin üzerinde çalıştığı projelerin zamanında ve belirlenen kriterler çerçevesinde tamamlanmış hali değerlendirilecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Derse katılım, malzeme, teknik ve tasarım ilişkisini kurma, disiplinli çalışma, zamanı iyi kullanma ve projeyi belirlenen program içinde tamamlama, sonuçlanan projeyi uygun biçimde takdim etme. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. %80 derse katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
covenoglufusun@hotmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 11:00 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|