DERS ADI

: Bilgisayar Destekli Seramik Tasarım I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 2009 Bilgisayar Destekli Seramik Tasarım I ZORUNLU 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. EFE TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Tasarım yazılımları kullanarak öğrencilere seramik form ve dekor tasarlama yöntemlerinin öğretilmesi, ayrıca bu yöntemler aracılığıyla özgün tasarımlar ve üretilebilir endüstriyel ürünler yaratma becerileri kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin, bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğrenebilmesi,
2   Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarıyla yeni ve özgün tasarımlar yaratabilmesi,
3   Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanabilmesi,
4   Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi
5   Tasarım eskiz ve tasarım uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgisayar destekli tasarımın kullanım alanları ve gereklilikleri.
2 Yazılımın ara yüzünün tanıtılması, görüntüleme ekranları ve komutları hakkında bilgilendirme. İlk projenin ilanı.
3 Katı objeler ve ölçülü katıların modellenme yöntemleri.
4 İki boyutlu geometrik objeleri oluşturma yöntemleri.
5 Çizgi araçları ve Osnap komutları
6 Projeyi oluşturma yöntemleri üzerine değerlendirme. Dönüştürme komutları.
7 Dönüştürme komutları, yüzey oluşturma komutları
8 İkinci projenin ilanı. İlk proje üzerinde değerlendirmeler.
9 Katı araçları ve Boolean modelleme.
10 Ölçülendirme komutları, iki boyutlu teknik çizim hazırlama
11 İşleyici (render) komutları ve görsel sunum teknikleri
12 Sunum, ödev ve projelerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- CHENG, Ron K.C.; Inside Rhinoceros 4, Thomson/Delmar Learning; 3rd Edition 2007
- BAYAR, Özge Mardi; Photoshop CS 5.5; Kodlab Yayın Dağıtım; 2. Basım 2012
Yardımcı kaynaklar:
Diğer ders materyalleri:
- İnternet ortamındaki video ve öğretici başlangıç alıştırmaları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi, bilgisayar destekli tasarım yöntemlerini öğreterek öğrencilerin tasarımlarını dijital ortamda yaratmalarına yardımcı olarak, tasarım ve üretim aşamalarında karşılaşılabilecek problemler ve çözümleri hakkında öğrencileri bilgilendirecektir. Tasarımlama, problemi tanımlama ve problemi çözme yöntemleri üzerinden yapılacak eğitimde ayrıca farklı yazılımlar hakkında da genel bilgilendirmeler yapılacak ve öğrenci dönem sonu projelerinin sunumu ve sergilenmesinden de sorumlu olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.10 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Puanlama, verilen projeye uygun özgün tasarım oluşturma, dijital ortamda hassas ve doğru yöntemlerle tasarımı oluşturma, sunum ve yapılan çalışmanın sergilenmesi üzerinden yapılacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Her türlü intihal girişimi fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3- Verilen projelerin zamanında teslimi önemlidir ve katılım zorunludur.
4-Öğrenci, bilgisayar stüdyosundaki bilgisayarların kullanımından sorumludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

efe.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba:13.30-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 13 1 13
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin değerlendirilmesi) 7 1 7
Ödev ve Sunum hazırlama 3 4 12
Proje hazırlama 1 8 8
Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar 1 4 4
Ödev ve Sunum Değerlendirme 1 1 1
Proje Değerlendirme 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5