DERS ADI

: Sanat, Tasarım ve Külltür İlişkisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRS 3017 Sanat, Tasarım ve Külltür İlişkisi SEÇMELİ 1 0 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. EFE TÜRKEL

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Sanat ve tasarım arasındaki ilişkiye tarih, sosyoloji, siyaset, bilim, ekonomi gibi unsurların oluşturduğu kültürel bütünlükten yaklaşarak, öğrencinin sanat ve tasarıma dair bu kültürel kodları okuyabilmesini ve oluşturabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür kavramını tanıyabilmesi ve tanımlayabilmesi
2   Sanat ve tasarım ilişkisi hakkında teorik bilgiye sahip olabilmesi
3   Kültürün sanat ve tasarıma olan etkileri konusunda bilgi sahibi olabilmesi
4   Sanat-tasarım-kültür ilişkisini tanımlanmış kodlar çerçevesinden yorumlayabilmesi
5   sarım ve tasarım tarihi ile ilgili terminoloji ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olabilmesi,
6   Soyut ve somut kavramlar arasındaki farkı kavrayarak özgün ve yaratıcı tasarımlar gerçekleştirebilmek konusunda bilgi sahibi olabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat ve tasarımla ilişkili ilk üretimlere yönelik değerlendirmeler
2 Tasarımın sanatla olan ilişkisi üzerine değerlendirmeler
3 Sanat ve zanaat arasındaki farkların tanımlanması
4 Kültürün genel tanımı ve kültüre ait kavramların incelenmesi
5 Sanat-Tasarım-Kültür ilişkisinin örneklerle incelenmesi
6 Sanat-Tasarım-Kültür ilişkisinin örneklerle incelenmesi
7 Sanat-Tasarım-Kültür ilişkisinin örneklerle incelenmesi
8 Ders içeriğine ilişkin belgesel yapımların izlenmesi ve değerlendirilmesi
9 Zanaatın ve modern tasarım kavramlarının gelişim sürecine bakış
10 Endüstri Devrimi /Arts and Crafts
11 Bauhaus ve günümüz tasarım kavramının doğuşu
12 Vize
13 Sanat ve tasarım alanında markalaşma ve marka yönetimi
14 Günümüz dünyasında sanat-tasarım yönetimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BARNARD, Malcolm; Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınevi, 2010
BAYAZIT,Nigan; Tasarımı Anlamak, İdeal Kültür Yayıncılık, 1.Baskı, İstanbul 2008
BAYAZIT,Nigan; Endüstri Tasarımı Temel Kavramları, İdeal Kültür Yayıncılık, İstanbul 2011
Yardımcı kaynaklar:
Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi-Modernizmin Tasfiyesi , Ali Artun, İletişim Yayınevi, İstanbul 2011
Modern Sanatın Öyküsü , NobertLynton, Remzi Kitabevi, İstanbul 1991

Diğer ders materyalleri:
BBC-How Art Madethe World, Documentary DVD.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi; ders notları ve konularla ilgili çeşitli ders materyalleriyle öğrencinin sanat-tasarım-kültür ilişkisi konusunda bilgilenmesini sağlar.Aynı zamanda işlenen konular ve kavramlara ilişkin öğrencilerden araştırmaya yönelik yazılı görüşlerini talep eder ve bu görüşler ders içinde sözlü olarak da değerlendirilir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencinin derse devamı ve zamanında katılmış olması, ders içindeki sunumların başarısı ve hazırlanan ödevlerdeki özgünlük puanlamaya katkıda bulunacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1) Dersin %70 ine ve derse zamanında katılım zorunludur.
2) Derse katılmamış olmak çalışmaların geç teslim edilmesi için mazeret teşkil etmez.
3) Her türlü kopya girişimi disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

efe.turkel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 51

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6