DERS ADI

: Seramik Sanatı Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SRM 3010 Seramik Sanatı Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. ALİ TEMEL KÖSELER

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı
Seramik
Seramik ve Cam

Dersin Amacı

Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, insanın seramik çamurunu şekillendirmeye başlamasından itibaren 20. yüz yılın başına kadar, kendi coğrafyamızda ve dünya genelinde seramik üretiminin geçirdiği değişim, gelişme ve yaratılan üsluplar üzerinden seramik sanatı tarihi hakkında bilgilendirmeyi, öğrencinin aktif olarak; kendi araştırdığı ve sunduğu sunumlar ve konu ile ilgili yapılan tartışmalarla, amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya genelinde ve bulunduğumuz coğrafyada seramik üretiminin geçirdiği teknik evrim hakkında genel bilgi sahibi olması
2   Dünya genelinde ve bulunduğumuz coğrafyada seramiğin biçim, bezeme ve işlev bakımından değişimi hakkında bilgi sahibi olması
3   Seramik sanatını etkileyen, kilometre taşı olmuş yöntem, üslup ve teknolojik değişimlerin kavranması
4   Seramiğin toplumsal yaşamla olan ilişkisinin kavraması
5   Seramik vasıtasıyla toplumlar arası sanatsal ve kültürel alışverişin kavranması
6   . Öğrencinin alanı ile ilgili araştırma yapma, yaptığı araştırmayı sunma ve tartışabilme yetkinliğine sahip olması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Seramik sanatı tarihi üzerine genel bir hatırlatma
2 Öğrenci sunumu ve tartışma
3 Öğrenci sunumu ve tartışma
4 Öğrenci sunumu ve tartışma
5 Öğrenci sunumu ve tartışma
6 Öğrenci sunumu ve tartışma
7 Öğrenci sunumu ve tartışma
8 Vize Sınavı
9 Öğrenci sunumu ve tartışma
10 Öğrenci sunumu ve tartışma
11 Öğrenci sunumu ve tartışma
12 Öğrenci sunumu ve tartışma
13 Öğrenci sunumu ve tartışma
14 Öğrenci sunumu ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Anadolu Kültür Tarihi-Ekrem Akurgal, World Ceramics- Robert Charleston, Ten Thousand Years of Pottery-Emmanuel Cooper, Selçuklu ve Beylikler Çağı Çinileri Rüçhan-Oluk Arış, İznik Pottery- Jhon Carswell, Lüster Sevim Çizer, Seramik Yapıyoruz- Susan Peterson, Çeviri: Sevim Çizer.
Yardımcı kaynaklar: Kubad Abad Rüçhan Arık,İslam mimarisinde Çini- Gönül Öney, Chinese Ceramics - Laurie Barnes, Pengbo Ding, Jixian Li and Kuishan Quan,Kırmızı Figürlü Atina Vazoları-Jhon Boardman, Siyah Figürlü Atina Vazoları-Jhon Boardman, Seramik alanında süreli yayınlar
Diğer ders materyalleri:-

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1 . Ders
Öğrencinin sunumunu desteklemek üzere konuya giriş ve tamamlayıcı bilgi vermek
2. Sunum
Öğrencinin yaptığı araştırmayı izleyiciler önünde görsellerle sunumu ve ortaya çıkan sorular üzerine tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.20 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Öğrencinin Derste geçen temel kavram ve konuları ne kadar kavradığını ölçmek üzere dönem içinde yapılan bir vize ve dönem sonunda yapılan final sınavları.
2. Öğrencinin dönem içi yaptığı araştırma ödevi ve sunumunda gösterdiği başarı değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1 Derslerin % 70 ine katılmak zorunludur
2 Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır
3 - Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

temel.koseler@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 2 26
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 6 6
Vize Sınavı 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 44

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6