DERS ADI

: ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 2001 ULUSLARARASI PAZARLAMA YÖNETİMİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE ÖZGEN

Dersi Alan Birimler

İşletme
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Ders lisans öğrencilerinin uluslararası pazarlama konusunda bilgilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda bu ders öğrencilere işletme ve pazarlama politikalarını ve stratejilerini anlama, ve ulusal ve uluslararası pazarlama çevresinde uygulamalarını anlama imkanı sunmaktadır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, uluslararası pazarlara dahil olan şirketlerin riskleri ve zaaflarını belirleyebilmek için çevresel etkenlerin etkilerinin farkında olabilmelidir.
2   Öğrenciler, pazarlama stratejileri ve taktiklerinin temel bileşenlerini anlayabilmeli ve ulusal ve uluslararası pazarlama planlaması arasındaki temel farkları anlayabilmelidir.
3   Öğrenciler, uluslararası ve ulusal pazarlar karışımını belirleyen etkenleri belirleyebilmelidir.
4   Öğrenciler, uluslararası pazarlama programı ve taktiği geliştirirken stratejik bir yapı oluşturabilmek için, uluslararası pazar araştırmalarının karar mekanizmasındaki rolünü kavrayabilmelidir.
5   Öğrenciler, uluslararası pazarlamayla ilgili zorlukları nasıl aşmaları gerektiğini öğrenmek için uluslararası pazarlama problemlerini belirleyebilmeli ve çözmek için strateji geliştirebilmelidir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küresel Pazar Analizine Giriş
2 Küresel Müşteriler, Küresel Pazarlamada Bilgi Sistemleri ve Araştırma
3 Makro Çevre Analizi
4 Sektör Analizi
5 Rekabet Analizi
6 Hedef Pazar Müşteri Analizi
7 Pazar Analizlleri Sunumu
8 Pazar Analizleri Sunumu
9 Küresel Pazarlama Fırsatlarını ve Tehditlerini Analiz Etme & Pazar Seçimi
10 Küresel Pazarlama Programlamaları Yaratma
11 Küresel Pazarlama Programlamaları Yaratma
12 Küresel Pazarlama Programlamaları Yaratma
13 Pazarlama Planı Sunumu
14 Pazarlama Planı Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Warren J. Keegan and Mark S. Green (2015), Global Marketing, Fifth Edition,New Jersey: Prentice Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi Tartışmalar
3. İşitsel-Görsel Teknikler
4. Bireysel Çalışma
5. Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.10 +YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.10 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci ödevleri ve örnek olayları tartışmaya hazırlanacaktır.
2. Öğrenci uluslararası pazarlama çevresini anlayacak, uluslararası pazar bölümlendirmesi, uluslararası pazarlama stratejileri ve pazar durum ve dinamiklerini vize sınavında yorumlayacaktır.
3. Öğrenci uluslararası pazarlama problemlerini örnek olaylar eşliğinde yorumalayacak analiz edecek ve tartışacaktır.

BU DERSTE, KISA VAKALARA DAYALI 2 KÜÇÜK YAZILI ÖDEV VERILECEKTIR. Öğrenciler, sınavlarda öğretim üyesi tarafından sunulan programda belirtilen tüm okuma materyallerinden ve vaka çalışmalarından sorumlu olacaklardır. Ödevler grup çalışması şeklinde olacaktır (2 öğrenci grup olacaktır).
Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

ÖDEVLERIN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
Bağlamı anlama: (30 puan)
Terminoloji kullanımı: (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: (40 puan)
Akademik yazma becerileri: (10 puan)

Ek olarak bu derste bir adet de büyük final ödevi bulunmaktadır. Bu ödev de 2 kişilik gruplar halinde yapılacaktır. Öğrenciler seçilen marka doğrultusunda powerpoint sunumu olarak ve verilen kriterleri karşılayacak şekilde ödevi yapacaklardır. Ödevin içeriğinden final sınavında öğrenciler sorumludur.

Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde önceki ödevde kullanılan ölçek kullanılacaktır. Kriterler aşağıda sunulmaktadır.

BÜYÜK ÖDEVİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
ANA ÜLKE DIŞINDA BIR ÜLKE VE VERILEN LISTEDEN BIR MARKA SEÇIN (LISTE YILDAN YILA DEĞIŞMEKTEDIR VE SINIFTA SUNULACAKTIR)
MAKRO-MIKRO ÇEVRE VE SEGMENTASYON/HEDEF PAZAR (20 puan)
ÜRÜN ADAPTASYONU: (20 puan)
FİYATLANDIRMA ADAPTASYONU: (20 puan)
DAĞITIMIN ADAPTASYONU: (20 puan)
PAZARLAMA İLETİŞİMİNİN ADAPTASYONU (20 puan)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.
3. Bütün ödevler zamanında teslim edilmelidir. Diğer şekilde Kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.ozgen@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5