DERS ADI

: ULUSLARARASI ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IBS 3123 ULUSLARARASI ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)

Dersin Amacı

Ders, öğrencilere kürsel bir çevrede operasyon yürüten şirketlerin mikro düzeyde (bireysel) ve grup düzeyinde karşılaştığı sorunların boyutları ile ilgili bilgi sağlamak amacı taşımaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünyada farklı kültürlerden insanlarla beraber çalışma becerimizi kısıtlayan kavramsal, kuramsal ve uygulamaya dayalı sınırları tanımlaması beklenmektedir.
2   Kültürler arasındaki farklılıklar ve bunların örgütler üzerindeki sistematik, tahmin edilebilir yapıları izleyen etkileri hakkında eleştirel düşünmeleri beklenmektedir.
3   Çokuluslu ve küresel şirketlerin bir parçası olarak yabancı ve ekspat yöneticilerin rolünü tartışması beklenmektedir.
4   Küresel bağlamda bireyleri yönetme ile ilgili kuramsal kavramları gerçek deneyimlere uygulaması beklenmektedir.
5   Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi beklenmektedir.
6   Etkin bir takım üyesi olmak için gerekli kişiler arası yetkinliği geliştirmesi ve iyileştirmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uluslar arası örgütsel davranışa giriş: Temel kavramlar, arka plan ve yapılar
2 Örgütsel yapılar
3 Kültür: Ulusal kültürlerle karışan örgütsel kültür
4 Kültürel sınırlar, örgütler üzerindeki etkisi, karşılaştırmaları yönetim
5 Uluslar arası örgütlerde gruplar vs. takımlar
6 Liderlik- farklı ülkelerde yönetim felsefesi
7 Ahlak ve Sosyal Sorumluluk
8 Uluslar arası örgütlerde motivasyon
9 Örgütsel değişim
10 Uluslar arası İKY
11 Örgütsel Çatışma ve Müzakere teknikleri
12 Çeşitliliği yönetmek
13 Grup Sunumları
14 Grup Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Harvey, D. and Brown, D.R. (2005) An experiential approach to organization development. Prentice Hall.
Hofstede, G. (1991) Cultures and Organizations. Harper Collins Business.
Rosinski, P. (2004) Coaching across cultures. Nicholas Brealey Publ.
Lewis, R.D. (2006) When cultures collide. Nicholas Brealey International.
McFarlin, Dean B. , Paul D. Sweeney International Organizational Behavior: Transcending Borders and Cultures, Routledge, 2017
Francesco, Anne Marie, Barry A. Gold, International Organizational Behavior: Text, Cases, and Exercises, Pearson/Prentice Hall,2008
Steers, Richard M. , Luciara Nardon , Carlos J. Sanchez-Runde, Management Across Cultures: Developing Global Competencies, Cambridge University Press, 25 Şub 2013
Aycan, Zeynep , Rabindra N Kanungo, Manuel Mendonca, Organizations and Management in Cross-Cultural Context, SAGE, 2014
Adler, Nancy J., International Dimensions of Organizational Behavior, South-Western College Pub., 1997
Sinha, Jai B. P. Culture and Organizational Behaviour, SAGE Publications India Pvt Ltd, 2008
Ivancevich, John, Robert Konopaske, Michael Matteson, Organizational Behavior and Management (Organizational Behaviour and Management) 8th Edition , McGraw- Hill/Irwin, 2007
Robbins, Stephen P., Timothy A. Judge , Organizational Behavior, Pearson College, 2018

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Haftalık Bireysel Ödevler
3. Grup Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV 1 ÖDEV 1
2 ODV 2 ÖDEV 2
3 ODV ÖDEV PROJE
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV 1 * 0.20 + ODV 2 * 0.20 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci insani değerlere dair ilgi geliştirecek ve ahlaki ve çevresel durumlara dayalı olarak yargıda bulunabilecektir.
2. Öğrenci yaşadığımız uluslar arası toplumların kültürlerarası boyutlarını tanıyacaktır.
3. Öğrenci, ilgili problemler ile ilgilenmek için gerekli bilgi ve yöntemlere aşina olacak ve üzerine çalışacaktır.

Örnek Olay Ödevi
1) Olgular/Özet/Örnek Olay : Örnek olay arka planının yönleri, özellikleri, gerçekleri, benzersiz perspektifleri göz önünde bulundurun, (10 Points)
2) Sorun Tanımlama: Sorunları, meseleleri tanımlama(20 Points)
3) Analiz: Örnek olay gerçeklerinin değerlendirilmesi, sorunların değerlendirilmesi (20 Points)
4)Alternatif Çözüm/ Seçenekler/ve En İyi Çözüm: Alternatif seçeneklerin değerlendirilmesi, alternatifler arasında karşılaştırma (20 Points)
5) Öneriler: Gözlemler, eylem planı, kanıtlarla birlikte nihai kararlar (20 Points)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı olumlu/olumsuz sonuçlar (10 Points)
7) Sorusu olan örnek olaylar için soru ve cevap (20 Points)

Kompozisyon Ödevi
1) Bilginin Bütünleştirilmesi: Derste öğrenilen kavramların anlaşılması ve uygulanması (25 Puan)
2) Konu odağı: Makalenin kapsamına odaklanma (25 puan).
3) Tartışma derinliği: Ana konunun tartışılması (20 puan).
4) Organizasyon: Konunun yapısı, başlıklar, giriş, ana fikir beyanı ve sonuç (10 Puan)
5) Yazım Kuralları: Dilbilgisi ve yazım hataları (10 Puan)
6) Kaynaklar: Deneme konusunu desteklemek için kullanılan kaynaklar (10 puan).

Dönem Ödevi
1) Fikirler: Ana fikir, diğer bakış açıları, terimler, tanımlar (20 Puan)
2) İçerik: Fikir geliştirme, analiz etme, sentezleme, fikirleri desteklemek için kanıt kullanma (20 Puan)
3) Destek: Makalenin amacını destekleyen kanıtlar, nedenler, deneyimler, bunlar arasındaki bağlantılar (20 Puan)
4) Organizasyon/Tutarlılık: Makalenin yapısı, konusu, amacı, hedefi, tezi, bir fikri bir öncekinden geliştirerek ilişkileri tanımlama (15 Puan)
5) Stil: Kelimeler, Cümleler, Bunların Yapısı, (15 Puan)
6) Yazım Kuralları: Yazım, noktalama, dilbilgisi, (10 Puan)

Sunum
1) İçerik (25 Puan)
2) Konu Hakkında Kapsamlı Bilgi Sahibi Olmak (25 Puan)
3) Slayt Yapısını Düzenleme (15 points).
4) Göz Teması Kurma (10 points)
5) Sunum ve sunumun netliği (10 Points)
6) Sorulara cevap verebilme yeteneği (15 points).

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bu unsurun geliştirilme şekli dikkate değer ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
2. Derse devam % 70 oranında zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kişisel webn sayfası: http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 2 3 6
Ödev Hazırlama 12 1 12
Sunum Hazırlama 3 4 12
Diğer Kısa Sınav 2 3 6
Proje Ödevi 12 2 24
Proje Final Sunumu 3 4 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.14553
ÖK.2554
ÖK.3353
ÖK.445345
ÖK.55555
ÖK.63523