DERS ADI

: KAMUSAL ÇEVRE VE SANAT II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SER 5054 KAMUSAL ÇEVRE VE SANAT II SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. MEMDUHA CANDAN GÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

Seramik ve Cam Tasarımı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kent yapılanmalarında kamusal alan ve mekânlarda sanat eserlerinin yer almalarına ilişkin ülkeler bazında örneklemeler anlatılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kentin oluşumu ve gelişimi sürecinde plastik sanatların kent estetiğine etkisini tanımlayabilmes
2   İnsan-mekân ilişkisinin tarihsel süreç içersinde gelişimini bilmesi,
3   Yaşadığımız kent ölçeğinde plastik sanatların varlığını ve dinamiklerini sorgulaması ve öneriler sunabilmesi,
4   Var olan eserlerin kentle, kentliyle ilişkisini değerlendirebilmesi,
5   Yaşadığı kentte yeni uygulama alanlarını araştırabilmesi ve önerebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin içeriği ile ilgili açıklamalar ve yapılacak araştırmalar hakkında bilgi verilmesi.
2 Seçilen Araştırma konuları üzerine tartışmalar.
3 Seçilen Araştırma konuları üzerine tartışmalar.
4 Seçilen Araştırma konuları üzerine tartışmalar.
5 Uygulama eskizleri üzerine tartışmalar.
6 Uygulama eskizleri üzerine tartışmalar.
7 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
8 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
9 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
10 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
11 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
12 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
13 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.
14 Araştırma ve uygulamalar üzerine görüşmeler.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Anadolu da Türk Sanatı ve Mimarisi, İlhan Akşit

Yardımcı kaynaklar: Antoni Gaudi, Rainer Zerbst
Anadolu Toprağının Hazinesi Çini Selçuklu ve Beylikler Çağı Çinileri, Rüçhan Arık-Oluş Arık
Design and colour in Islamic Architecture, Barry Michael
Mimarlık Kavramları, Doğan Kuban
Tarih Öncesinden Bizansa, Nermin Sinemoğlu
Brickworks, Yazarı çeşitli
1000 tiles, Yazarı çeşitli
Zillij, Yazarı çeşitli
Seramik malzemenin şehir dokusu içerisinde yer alış sorunları ve çözüm önerileri, Lerzan Özer Yeltan
Anadolu da Türk çini sanatının gelişmesi, Şerare Yetkin

Diğer ders materyalleri: Ulusal Sanatçı web siteleri, çeşitli programlarda hazırlanmış tezler, Uluslar arası ve Ulusal seramik dergileri

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Üzerine araştırma yapılacak konunun, sınıf tartışmalarında öğrencilerle beraber irdelenmesi.
2. Ders ve Atölye Çalışmaları
Üzerinde araştırma yapılan konuya dair uygulamanın, eskizler üzerinden değerlendirilmesi, üretimi sürecinde, uygulamanın denetlenmesi ortaya çıkan problemler ve çözümleri üzerine tartışma, uygulama yöntemlerine ait teorik bilgilerin aktarılması.
3. Sunum
Öğrencinin yaptığı araştırma ve uygulamasını izleyiciler önünde sunumu ve uygulama üzerine tartışmalar.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öncelikle değerlendirme uygulaması sonuçlanmış, bitmiş çalışma üzerinden yapılacaktır.
2. Dersin değerlendirmesinde, yapılan araştırmanın derinliği, uygulamada yenilikçi yaklaşım ve gösterilen beceri göz önüne alınacaktır.
3. Yapılan araştırmanın, hazırlanan bir sunum dosyasıyla sunulması, sunumda öğrencinin araştırma ve uygulamasını savunması ve sunum dosyası değerlendirilecektir.
4. Öğrencinin derslere devamı, katılımı, soru ve yanıtlarının derse katkısı değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

candan.gungor@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 7 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev ve Sunum hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154555555555554
ÖK.254454444444444
ÖK.355555555555555
ÖK.454455455545555
ÖK.555555555555555