DERS ADI

: GELENEKSEL DOKUMALAR TASARIMI II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GES 6168 GELENEKSEL DOKUMALAR TASARIMI II SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. ESRA KAVCI

Dersi Alan Birimler

Geleneksel Türk Sanatları Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Tapestry, kilim, cicim, sumak, zili ve/veya halı dokuma teknikleri kullanılarak yapılan dokuma tasarımını dekoratif dokumaya dönüştürmek .

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaptığı tasarıma uygun dokuma tekniklerini seçebilmesi,
2   Tasarımına uygun malzemeleri saptayabilmesi,
3   Tasarımına uygun özellik ve boyuttaki tezgah tipini belirleyebilmesi,
4   Tasarımdan dokumaya geçiş aşamasındaki hazırlıklar sırasındaki olası problemleri çözebilmesi,
5   Tasarımını bir dokuma uygulaması haline dönüştürebilmesi ve sunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tasarıma uygun tezgah ve malzemelerin hazırlanması
2 Tasarıma uygun çözgü hazırlığı
3 Tasarıma uygun çözgü ve diğer malzemelerin hazırlanması
4 Uygulamaya geçiş
5 Dokuma uygulaması
6 Dokuma uygulaması
7 Dokuma uygulaması
8 Dokuma uygulaması
9 Dokuma uygulaması
10 Dokuma uygulaması
11 Dokuma uygulaması
12 Dokuma uygulaması
13 Tamamlanmış olan dokuma üzerinde gerekli bitim işlemlerinin uygulanması
14 Dekoratif dokumanın sunuma hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Güngör Başer: Dokuma Tekniği ve Sanatı. Cilt 1 (Temel dokuma Tekniği ve Kumaş Yapıları), 471 S., Cilt 2 (Dokuma Kumaş Tasarımı), 290 S.
Nuray Yılmaz-Elvan Anmaç: Basit Yapılı Dokuma Örgüler. İzmir 2000, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, 137 S.
Elvan Anmaç: Tekstilde Kullanılan Lifler. İzmir 2004, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, 228 S.
Yardımcı kaynaklar:

Bahattin Şeber-Dilek Alpan: Kumaş Yapı Bilgisi. İstanbul 1989, İTKİB Yayınları, 117 S.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dokuma tasarımını dekoratif dokumaya dönüştürmek .

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 PRJ Proje
3 BNS Başarı Notu ODV * 0.40 +PRJ * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin yaptığı tasarım ve uygulama arasındaki paralellik en önemli kriterdir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Tasarımını bir dokuma uygulaması haline dönüştürebilmesi ve sunabilmesi

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.kavci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

undefiend

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Tasarım Projesi 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.45
ÖK.55