Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. GONCA KARAVAR |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, uzmanlık alanları doğrultusunda, restorasyon sürecinde, örnek bir onarım çalışması yaptırmak ve restorasyonda kullanılan teknikleri öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
-Konservasyon ve restorasyon ile ilgili çalışan kurum ve kuruluşların resmi web siteleri ve çalışmaları |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Hedef uzmanlık düzeyinde derse öğrenci katılımını maksimum seviyede sağlamak ve ezberden çok, konuların araştırılarak ve uygulayarak kavratılmasını sağlamaktır. Bu doğrultuda ilk derste öğrencilere dersin 15 haftalık programı tanıtılır . Örnek bir tekstil ürünü üzerinde koruma süreci planlanarak restorasyon uygulaması yapılır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Teorik olarak derste işlenen konular ile ilgili bir ara sınav, bir final sınavı yapılacaktır. Ayrıca öğrencilerden restorasyon uygulamasını içeren bir proje hazırlamaları istenecektir. Arasınav, ödev ve finalden alacakları notlardan öğrenci geçme notu hesaplanacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Hem ara sınav, hem proje, hem de final sınavı 100 tam not üzerinden değerlendirilecek, ara sınavın %20 si, projenin %20 ı, final sınavının %60 si geçme notunu belirleyecektir. Her iki sınavda da sorulacak soruların değerleri öğrencilere bildirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunluluğu %80 dir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gonca.karavar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|