Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞE ÇETİN |
Dersi Alan Birimler |
Geleneksel Türk Sanatları Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
Geleneksel yapı malzemelerinin restorasyonları için gerekli olan proje ve uygulamalarının teknik, malzeme, kuram ve kural bilgilerini ile öğretmektir.Mimari geleneksel yapı malzemelerinin restorasyonları ve yeniden üretimleri için, proje ve üretim tekniklerinin uygulamalarını yapabilicek birikimde olmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İznik, ATASOT N. RABY, Alexandrian Press, London, 1989 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Öğretim üyesi öğrencileri, restorasyon çalışmaları öncesiyapılması gereken analiz çalışmalarının, uygulama teknikleri ile birlikte öğrenilmesi ve kullanabilmesi, malzemeleri ve onarım tekniklerini yapı üzerinde uygulayabilecek birikimde bilgiler ile donatır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin derslere katılımı, katkısı, konuları anlayarak tanımlara katılabilme yeteneği, çözümleme tartışmalarına katılımları ve ödevlerinin kalitesi, konu hakkında duyarlılığının koruma farkındalığının bilincinde olması, sınıf içi eğitimi hedefine olumlu katkı olacak ve bu bağlamda değerlendirilerek puana dönüştürülecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin % 70 inene katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
|
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
mesai saatleri içinde |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|