DERS ADI

: Eğitimde Program Değerlendirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEG 6012 Eğitimde Program Değerlendirme SEÇMELİ 2 2 0 10

Dersi Veren Birim

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Tıp Eğitimi Doktora

Dersin Amacı


Program değerlendirme yaklaşımları, modelleri, yöntemleri ve tıp eğitimi alanına uygulanmasına ilişkin bilgi ve beceri kazanımı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Program değerlendirme tanım ve ilkelerinin tartışabilme
2   Program değerlendirme yaklaşımlarını tartışabilme
3   Program değerlendirme modellerini açıklayabilme
4   Tıp eğitiminde yaygın kullanılan program değerlendirme modellerini açıklayabilme
5   Program değerlendirme uygulama basamaklarını açıklayabilme
6   Program değerlendirme planı hazırlayabilme
7   Program değerlendirmede kullanılan nicel yöntemleri açıklayabilme
8   Program değerlendirmede kullanılan nitel yöntemleri açıklayabilme
9   Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkelerini değerlendirebilme
10   Türkiye'deki tıp eğitimi akreditasyon sürecini değerlendirebilme
11   Program değerlendirme örneklerini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Program değerlendirme tanım ve ilkeleri Program değerlendirme yaklaşımları Program değerlendirme modelleri Tıp eğitiminde yaygın kullanılan program değerlendirme modelleri Tıp eğitiminde program değerlendirme- Kirkpatrick değerlendirme düzeyleri ve kullanımı
2 Tıp eğitiminde program değerlendirme-Logic model Tıp eğitiminde program değerlendirme-CIPP model Tıp eğitiminde program değerlendirme-Hedefe dayalı ve tüketici yönelimli program değerlendirme yaklaşımları Tıp eğitiminde program değerlendirme-Program değerlendirme uygulama basamakları Program değerlendirmede kullanılan nicel yöntemleri tanıyabilme
3 Tıp eğitiminde program değerlendirmede kullanılan nitel yöntemler Örnek bir program üzerinden program değerlendirme Tıp eğitiminde program değerlendirme planı Tıp eğitiminde program değerlendirme örneklerine ilişkin literatür tarama
4 Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkelerini değerlendirme Türkiye'deki tıp eğitimi akreditasyon sürecini değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Braskamp LA, Ory JC (1994) Assessing Faculty Work. Enhancing Individual and Institutional Performance. Jossey Bass, Inc., Publishers, San Francisco.
Currıculum 2000 Program Evaluatıon Study Group Fınal Report. Southern Illinois School of Medicine, Springfield, Illinois, U.S.A.
Demırel O (2002) Kuramdan Uygulamaya: Egitimde Program Gelistirme . 4.baskı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Hutchınson L (1999) Evaluation and researching the effectiveness of educational interventions. British Medical Journal, 318, 1267-1269.
Kırkpatrıck DL (1998) Evaluating Training Programs. 2nd Ed. San Francisco: Berret-Koehler Publishers, Inc.
Logıc Model Development Guıde (2001). Michigan: Kellog Foundation.
Mcneil JD (1996) Curriculum: A Comprehensive Introduction. 5th Ed. Harper Collins College Publishers.
Mennın SP. Program Evaluation in Medical Education (workshop text). 3rd Turkish Medical Education Congress. April 12-16, 2004, Sanliurfa, Turkey.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum
Makale saati
Uygulama
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BNS Başarı VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + FN*0.40
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.30 + ODV* 0.20 + DKL* 0.10 + BUT*0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

100 üzerinden minimum 75 puan (CB) alabilme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.musal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 18 3 54
Uygulama 2 3 6
Örnek olay çalışması 4 3 12
Uygulama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 4 10 40
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Ödev Hazırlama 2 20 40
Sunum Hazırlama 1 13 13
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75
ÖK.85
ÖK.95
ÖK.105
ÖK.115