Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. GONCA KARAVAR |
Dersi Alan Birimler |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, restorasyon sürecinde, onarım çalışması hakkında bilgi vermek ve restorasyonda kullanılan teknikleri öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Peter STONE: Oriental Rug Repair. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Hedef derse öğrenci katılımını maksimum seviyede sağlamaktır. İlk derste öğrencilere dersin 15 haftalık programı tanıtılır. Restorasyonda uygulanan yöntem ve teknikler hakkında bilgi aktardıktan sonra örnek bir sunum işlemi gerçekleştirilir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin birer araştırma konusu hazırlamaları istenecektir ve bir proje çalışması yapılacaktır. Bu iki çalışmadan alacakları notlardan öğrenci geçme notu hesaplanacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
Hem araştırma konusu hem de proje çalışması 100 tam not üzerinden değerlendirilecektir. , Araştırma konusundan alınacak notun %40 ı, proje çalışmasından alınacak notun %60 ı geçme notunu belirleyecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunluluğu %80 dir. Dönem bitmeden, son 15 gün içinde öğrencilerin devam durumunu gösteren liste panolarda ilan edilecek, devamsızlıktan kalan öğrencinin proje çalışması değerlendirmeye alınmayacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Öğrenciler bir sonraki derse hazırlıklı gelir. Öğrencinin raporlu olması durumunda bu günler öğrencinin devamsızlığından sayılır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gonca.karavar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|