Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. ESRA KAVCI |
Dersi Alan Birimler |
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Öğrencilere, temel örgü ve türevlerinden yola çıkarak kendi oluşturdukları desenleri, uygulayacakları tezgah özelliklerini de göz önüne alıp, kendi seçtikleri iplik ve malzemeleri kullanarak dokuyabilmelerini öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
HKK 2006 - İplik ve Kumaş Analizi |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ana kaynak: |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Derste öğrenciler belirlenen konuya yönelik kendi desenlerini oluşturmaları, armürlü tezgah kapasitesini göz önüne alarak dokumaları sağlanmaktadır. Desenlerin dokuma sonrasında istenilen etkide görünmesi için kullanacakları örgü ve türevlerinin seçimine yardımcı olunmaktadır. Uygulamada deneme ve yanılma imkanı da sunulmaktadır. İplik seçiminden, örgü türevine hatta çerçeve sayısından, tarak numarasına kadar pek çok ayrıntının önemi öğretilmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin uygulama öncesinde yapmaları gereken plan raporları da değerlendirilmektedir. |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencinin kendi desenini kurallara uygun oluşturması ve sonuçları değerlendirmede önem taşımaktadır. Vize notunun % 40'ı, final notunun %60'ı gerçme notunu belirlemektedir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Öğrenci, öğretim döneminin ilk haftalarında yapılan planlamaya uymak ve uygulamak zorundadır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
esra.kavci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
yok |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|