DERS ADI

: Pişmiş Toprak Yüzeyine Hat Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HSS 4001 Pişmiş Toprak Yüzeyine Hat Tasarımı SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Eski Yazı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. SERAP IŞIKHAN

Dersi Alan Birimler

Hat Sanatı
Eski Yazı

Dersin Amacı

Pişmiş topraktan yapılmış farklı yüzey biçimlerine sahip formlar üzerinde hat kompozisyonlarının yerleştirme ve dekorlanmasına yönelik kuralların ve prensiplerin öğretilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pişmiş toprak yüzeylerde hat tasarımlarının yerleştirme yöntemlerinin öğrenebilmesi
2   Pişmiş toprak yüzeylerde hat tasarımlarının öğrenebilmesi
3   Pişmiş toprak yüzeylerde hat tasarımlarının çizimlerini bilebilmesi
4   Pişmiş toprak yüzeylerde hat tasarımlarının kompozisyona nasıl gidebilir çözebilmesi
5   Pişmiş toprak yüzeylerde hat tasarımlarının ayırt edebilmesi, beklenmektedir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geleneksel hat kompozisyonlarının seramik form üzerine eskiz çalışmalarından oluşan dosya vb. hazırlamak
2 Geleneksel hat kompozisyonlarının seramik form üzerine eskiz çalışmalarından oluşan dosya vb. hazırlamak
3 Geleneksel hat kompozisyonlarının seramik form üzerine eskiz çalışmalarından oluşan dosya vb. hazırlamak
4 Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, hat tasarımlarının üç boyutlu form üzerinde değerlendirilmesi
5 Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, hat tasarımlarının üç boyutlu form üzerinde değerlendirilmesi
6 Tasarlama aşamasında eskiz oluşturma, hat tasarımlarının üç boyutlu form üzerinde değerlendirilmesi
7 Form-desen ilişkisi göz önüne alınarak hat tasarımı uygulamaları yapmaları.
8 Form-desen ilişkisi göz önüne alınarak hat tasarımı uygulamaları yapmaları.
9 Form-desen ilişkisi göz önüne alınarak hat tasarımı uygulamaları yapmaları.
10 Form-desen ilişkisi göz önüne alınarak hat tasarımı uygulamaları yapmaları.
11 Ara Sınav
12 Form-desen ilişkisi göz önüne alınarak hat tasarımı uygulamaları yapmaları.
13 Form-desen ilişkisi göz önüne alınarak hat tasarımı uygulamaları yapmaları.
14 Dosya sunum, genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Nurhan ATASOY-Julian RABY; İznik, 1989
Yadigar-ı Kütahya , Sadberk Hanım Müzesi Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders hem kuramsal hem uygulamalıdır. Derste hat tasarımları kağıt üzerinde çizilecek daha sonra form biçimine göre hat tasarımları yüzeye yerleştirilmesine yönelik teknik ve yöntemler öğretilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.70 + ODV * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlarda sorulan soru adedine göre 100 tam not üzerinden yapılacak dağılım sınav öncesinde belirtilecek, yanıtlara göre hesaplanan puan toplamı değerlendirmeye alınacaktır.
Çizimlerden oluşan dosyanın sunumu da, 100 tam puan üzerinden değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serap.savas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Öğrenciler istedikleri zaman email aracılığıyla iletişime geçebilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 7 6 42
Uygulama 7 6 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 2 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 2 4 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1211
ÖK.21232
ÖK.321222
ÖK.412222
ÖK.5232