Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Geleneksel Türk Sanatları Bölümü |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. GÜL GÜNEY ZİNCİR |
Dersi Alan Birimler |
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri |
Dersin Amacı |
Hiristiyan batı dünyası ile Maniheist, Budist, Müslüman doğu dünyasında üretilen yazma eserlerin görsel kaynaklarına ulaşarak, farklı kültürlerde yer alan bu yazma eserlerdeki tasarım ilkeleri ile özgün tasarımlar gerçekleştirmek. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İpek Duben; Türk Resmi ve Eleştirisi, Bilgi Üni. Yay., 2006. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Farklı kültürlerde gelişen kitap sanatları hakkında bilgi sahibi olabilmesi için yazma eser kütüphaneleri ve müzeleri araştırılarak, konu ile ilgili görsel kaynaklara ulaşabilmek. Ulaşılabilen görsel kaynaklar ışığında özgün tasarımlar yapmak. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders 2 kredi ile teorik ; , 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Öğrenci farklı tekniklerle tezhip ve minyatür ilkelerini birleştirmeyi öğrenecektir. |
Değerlendirme Kriteri |
Değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dersin başlama saatinden sonra gelenler derse alınsalar bile ders katılımda yarım ders katılımı olarak değerlendirmeye alınır. Tüm katılımlar yukarıda belirtilen oranla genel değerlendirmeye alınacaktır. Her ders sonuna doğru bir sonraki derste işlenecek konu çalışma-araştırma konusu olarak öğrenciye sunulur. Sunulan konunun dersteki ilk anlatımı öncesi çalışma-araştırma sonuçları tartışıldıktan sonra derse başlanır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Tezhip Anasanat Dalı |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|