DERS ADI

: Örgütsel Davranış ve Sosyal Psikoloji Teorileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6192 Örgütsel Davranış ve Sosyal Psikoloji Teorileri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKHAN KARAGONLAR

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı örgütsel davranış araştırmalarına temel teşkil eden çeşitli örgütsel davranış ve sosyal psikoloji teorilerini irdelemektir. Bu ders boyunca öğrenciler değişik teoriler ve araştırma programlarını tartışacaklardır. Bu tartışmalar temel sosyal psikoloji teorileri ile de desteklenceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Örgütsel davranış kavramını farklı perspektiflerden değerlendirecektir.
2   Sosyal psikoloji toerileri ile örgütsel davranış teorilerini birbirleriyle sentezleyecektir.
3   Bilimsel gelişme açısından teorilerin temel katkılarını ve eksik yanlarını tartışacaktır.
4   Sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerini geliştirmesi ve kendi argümanını geliştirip savunabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teori, Araştırma, ve Örgütsel Davranış Bilgisi
2 Örgütsel Davranışın Çoklu Disiplinler ile ilgili Kökleri
3 Örgütsel Davranışın Önemine Karşı Çıkanlar
4 Önem, Geçerlilik, Pratik Kullanımı, ve Örgütsel Davranış Teorilerinin Kurumsallaşması
5 Bilişsel Seviyede Analiz
6 Motivasyonel ve Duygusal Seviyede Analiz
7 Kişilerarası Seviyede Analiz
8 Grup ve Kültürel Seviyede Analiz
9 Liderlik Teorileri
10 Pozitif Örgütsel Davranış Teorileri
11 Negatif Örgütsel Davranış Teorileri
12 Örgütsel Karar Verme
13 Alandaki Güncel Tartışmalar
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Van Lange, P.A.M., Kruglanski, A.W., Higgins, E.T. (2011). Handbook of Theories of Social Psychology: Volume One. Sage Publications.
Miner, J.B. (2005, 2006, 2007). Organizational Behavior Series. M.E. Sharpe.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Haftalık okumalar
2. Haftalık sunumlar ve tartışmalar
3. Dönem ödevi
4. Derse aktif katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + YSS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC * 0.30 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları haftalık ders konuları ve derste tartışılan teorik ve görgül bilimsel araştırmalar üzerinden olacaktır.
Dönem içi çalışma bir dönem projesini kapsamaktadır. Dönem projesi olarak öğrencilerin belirleyecekleri bir konuda kavramsal bir inceleme (conceptual review) yazmaları istenecektir. Bu proje, aşağıdaki rubrikte belirtilen dört bileşene göre değerlendirilecektir:

1.Giriş (15 puan): Öğrenciler giriş bölümünde konunun açık ve net bir biçimde önemini sunmalı ve önemini sunarken ikna edici biçimde gerekçe göstermelidir. İncelemenin amacı açıkça belirtilmelidir.
2. Literatür İncelemesi ve Teorik Çerçeve (40 puan): Öğrenciler, konuyla ilgili teorilerin ve çalışmaların geniş bir yelpazesini entegre ederek kapsamlı ve bütünsel bir teorik çerçeve sunmalıdır. Öğrenciler, ilgili literatürdeki temel tartışmaları, boşlukları ve teorik perspektiflerin evrimini tanımlayıp, bunları kritik bir şekilde değerlendirmelidir. Öğrenciler, karmaşık fikirleri ve araştırma bulgularını sentezleme yeteneğini göstererek yeni bakış açıları ortaya çıkarmalıdır.
3. Tartışma ve Gelecek Araştırma önerileri (30 puan): Dönem projesi, belirlenen boşluklardan yola çıkarak heyecan verici ve özgün gelecek araştırmalarda incelemeye değer yeni araştırma soruları-fikirleri içermelidir. Projede, önerilen araştırma fikirlerinin/sorularının potansiyel teorik ve pratik etkileri net bir şekilde ifade edilmelidir.
4. Akademik yazım Kalitesi ve APA Stili (15 puan): Yazım, net, anlaşılır ve iyi organize edilmiş olmalı, APA stiline kusursuz bir uyum göstermeli, ve akademik dili iyi bir şekilde kullanmalıdır.

Yukarıdaki her bir bileşen aşağıdaki ölçek aracılığıyla değerlendirilecektir:
Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Yetersiz (%0)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Vasat (%40)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor.- İyi (%60)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır- Mükemmel (%100).

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin en az %70 ine katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Gökhan Karagonlar e-mail:gokhan.karagonlar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

To be announced.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.34535
ÖK.4555