DERS ADI

: Uluslararası Pazarlama Semineri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6186 Uluslararası Pazarlama Semineri SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BİLGE AYKOL

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

1. Öğrencilere uluslararası pazarlama alanında yayınlanmış araştırmalara aşinalığını sağlamak.
2. Öğrencilerin yayınlanmış araştırmaların eleştiriel tartışma ve değerlendirmesini yapma becerilerini geliştirmek.
3. Öğrencilerin uluslararası pazarlama alanında derleme araştırması yapma becerilerini geliştirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   . 1. Güncel uluslararası pazarlama araştırmalarını anladıklarını göstereceklerdir.
2   2. Bilimsel araştırma hazırlama becerisi göstereceklerdir.
3   3. Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
4   4. Bilimsel raporların yazılmasında ve sunulmasında yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Makale analizi
2 Makale analizi
3 Makale analizi
4 Makale analizi
5 Makale analizi
6 Makale analizi
7 Derleme çalışmasının hazırlanması
8 Derleme çalışmasının hazırlanması
9 Derleme çalışmasının hazırlanması
10 Derleme çalışmasının hazırlanması
11 Derleme çalışmasının hazırlanması
12 Derleme çalışmasının hazırlanması
13 Derleme çalışmasının hazırlanması
14 Derleme çalışmasının hazırlanması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lütfen haftalık okuma listelerini dersin öğretim üyesinden alınız.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, ödev, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 YYC Yarıyıl İçi Çalışma
3 FN Yarıyıl Sonu
4 BNS Başarı VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + FN* 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.20 + YYC * 0.20 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

(A) Ödevlerin değerlendirilmesi

Her hafta, uluslararası pazarlama konusunda yayınlanmış derleme çalışmaları incelenecektir. Her öğrenci, belirtilen makaleleri, sütunları amaç, metodoloji, ana bulgular ve katkıları gösteren bir tabloda özetleyen bir rapor hazırlayacaktır. Derecelendirme detayları şu şekilde açıklanmaktadır:

(1) Her makalenin amacını ve gerekçesini özetleyin (20 puan).

(2) Her makalenin metodolojisini örnekleme, veri toplama ve veri analizi açısından özetleyin (20 puan).

(3) Araştırmanın ana bulgularını özetleyin. (20 puan).

(4) Çalışmanın literatüre katkısını eleştirel olarak tartışır. (40 puan)

Dört unsurun her biri aşağıdaki değerlendirme tablosu kullanılarak derecelendirilecektir:

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)


(B) Final sınavı

Final sınavı, uluslararası pazarlama alanında derleme çalışması şeklinde olacaktır. Notlandırma detayları aşağıda açıklanmıştır:

(1) Giriş: Çalışma hedeflerini, literatürdeki karşılamayı amaçladığınız boşlukları ve derleme çalışmasını yürütmenin önemini açıkça belirtin. (15 puan)
(2) Arka plan: Çalışmanın kavramsal arka planını ortaya koyun ve konuyla ilgili daha önce yapılan inceleme çalışmalarını özetleyin. (15 puan)
(3) Metodoloji: Makaleleri nasıl seçip topladığınızı ve verileri nasıl analiz ettiğinizi açıkça açıklayın. (20 puan)
(4) Bulgular: Bulgularınızı anlaşılır alt bölümler halinde düzenli bir şekilde rapor edin. (20 puan)
(5) Sonuçlar ve araştırma önerileri: Çalışma sonuçlarını tartışın, bulgularınızı konuyla ilgili önceki derleme çalışmaları ile karşılaştırın, sorunlu alanları ve boşlukları belirleyin ve bulgularınıza dayanarak gelecekteki araştırmalar için öneriler geliştirin. (30 puan)

Beş unsurun her biri aşağıdaki değerlendirme tablosu kullanılarak derecelendirilecektir:

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (0%)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Orta (40%)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. İyi (60%)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (80%)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (100%)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bilge.aykol@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 60 60
Ödev Hazırlama 6 4 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.154435
ÖK.244544
ÖK.311332
ÖK.422452