DERS ADI

: Araştırma Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DBA 6385 Araştırma Yöntemleri I ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÖKHAN KARAGONLAR

Dersi Alan Birimler

İngilizce İşletme Yönetimi Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere nicel akademik çalışmaların değerlendirilmesi ve tasarımı için gerekli olan beceri ve araçları kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nicel araştırma yöntemlerinin temellerini anlama
2   Teorileri geliştirme ve test etmenin gereklerini anlama
3   Anketler ve deneysel yöntemlerele ilgili ölçme ve ölçeklendirme konularını anlama
4   Ikincil veri kullanımıyla ilgili önemli konuları anlama
5   Anket ve deney tasarımı, yönetimi, analizi
6   Yayınlanmış araştırmaları eleştirel olarak değerlendirme
7   Yeni bir araştırma soruları serisi üretmek için farklı teorik bakış açılarını bağlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Araştırma Temelleri 1.Araştırma döngüsü 2. Çeşitli araştırma yaklaşımları ve yöntemlerini karşılaştırma ve mukayese
2 Araştırma Etiği Niteliksel ve Niceliksel Araştırma Yöntemleri
3 Kantitatif Araştırma Yöntemlerinde Teorinin Rolü 1. Kavramlar, Yapılar ve Varsayımlar 2. Değişkenler ve Ölçümler 3. Çerçeveler ve Hipotezler 4. Nedensellik
4 Anketler - Psikometrik Özellikleri 1. Anket öğelerini Anlamak 2. Kararlar ve tahminler 3. Tutumları Ölçme 4. Ölçme ve Ölçekleme 5. Ölçek Güvenilirliği
5 Anket Araştırması yorumlama
6 Deneyler Giriş Öğrencilerin araştırma projesi fikirleri ön tartışması
7 Deneyler Quasi ve gerçek Deneysel Tasarımlar Quasi-Saha Deney
8 Deneyler
9 İlk araştırma proje sunumu
10 İkincil veri kullanımı
11 Son araştırma projesi sunumu
12 Son araştırma projesi sunumu
13 Son araştırma projesi sunumu
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dersin başlangıcında detaylı ve güncel bir okuma listesi sunulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Haftalık ders anlatımı
2. Haftalık okumalar ve ödevler
3. Makale tartışmaları ve sunumu
4. Saha çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara dönem ve final sınavları ders materyali ve okumaları kapsayacak.

Dönem çalışması iki farklı ödev üzerinden değerlendirilecektir:
A. MAKALE İNCELEMESİ
Dönem boyunca öğrenciler, 2 ya da 3 makalenin teorik ve metodolojik güçlü ve zayıf yönlerini değerlendireceklerdir. Makalelerin teorik ve metodolojik gücünü (rigor) azaltan sorunları belirleyecek ve bunların nasıl düzeltilmesi gerektiğini belirteceklerdir. Öğrencilerden, bu makaleleri değerlendirirken belirledikleri noktaları ders materyali ile ilişkilendirmeleri beklenmektedir.
Bu ödev, Dönem Çalışması Notunun %40'ını oluşturacak ve aşağıdaki rubrik temel alınarak değerlendirilecektir:

1. Teorik Çerçevenin Anlaşılması ve Eleştirisi (40 Puan): Öğrenciler, makalenin teorik çerçevesini iyi bir şekilde anlamalıdır. Güçlü ve zayıf yönleri belirleyen, iyileştirme için detaylı öneriler sunan gelişmiş bir eleştiri sağlamalıdırlar. Öğrenciler, değerlendirmelerinde vurguladıkları noktalrla ders materyalini açıkça ilişkilendirmelidirler.
2. Metodolojik Yaklaşımın Değerlendirilmesi (40 Puan): Öğrenciler, metodolojik yaklaşımı derinlemesine değerlendirmeli, güçlü ve zayıf yönleri ile sıkılığı artırmak için gözden geçirilmesi gereken alanları belirlemelidir. Öğrenciler, değerlendirmelerinde vurguladıkları noktalrla ders materyalini açıkça ilişkilendirmelidirler.
3. Sunum ve Yazım Kalitesi (20 Puan): Öğrencilerin yazımı net, açık ve iyi organize edilmiş olmalı, APA stiline kusursuz bir şekilde uyulmalıdır. Sunumları profesyonel olmalı ve uygun şekilde görsel araçlardan yararlanılmalıdır.

B. ARAŞTIRMA ÖNERİSİ
Öğrencilerin, seçtikleri bir konuda (bir anket veya deney, veya her ikisini içeren) bir araştırma önerisi yazmaları beklenmektedir. Bu ödev, Dönem içi Çalışması notunun %60'ını oluşturmaktadır. Bu ödevi değerlendirmek için aşağıdaki rubrik kullanılacaktır:

1. Araştırma Sorusunun Yeniliği ve İlgililiği (15 Puan): Araştırma sorusu yenilikçi, net bir şekilde formüle edilmiş ve literatürdeki önemli bir boşluğu ele almalıdır.
2. Teorik Çerçeve ve Hipotezler (20 Puan): Teorik çerçeve iyi geliştirilmiş ve kapsamlı olmalı, ve mevcut literatürü yeterince entegre etmelidir. Hipotezler yenilikçi, teoriden açıkça türetilmiş ve test edilebilir olmalıdır.
3. Araştırma Tasarımı ve Prosedürleri (20 Puan): Öğrenciler, veri toplama için detaylı, net prosedürlere sahip uygun bir araştırma tasarımı tanımlamalıdır.
4. Hipotez Testi ve Analiz Planı (15 Puan): Öneri, hipotezleri test etmek için kapsamlı ve net bir şekilde ifade edilmiş bir plan, uygun analiz yöntemlerini içermelidir.
5. Tartışma ve Etkiler (15 Puan): Tartışma, hipotezler desteklendiği varsayılarak bulguların etkilerini kapsamlı bir şekilde ortaya koymalıdır. Teoriye, pratiğe katkılar, tasarım kısıtları ve potansiyel gelecek araştırmalar tartışılmalıdır.
6. Yazım ve Sunum Kalitesi (15 Puan): Yazım ve sunum net, açık ve iyi organize edilmiş olmalıdır. Öğrenciler, önerinin yazımında akademik yazım ilkelerine uymalı ve sözlü sunumda görsel yardımcılar uygun şekilde kullanılmalıdır.

Her iki ödevin rubriklerinde ifade edilen her bir bileşen aşağıdaki ölçeğe göre değerlendirilecektir.

Bu bileşen mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. Yetersiz (%0)
Bu bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Vasat (%40)
Bu bileşen, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor.- İyi (%60)
Bu bileşen iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bu bileşenin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir ş

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin en az %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Ödev Hazırlama 1 44 44
Sunum Hazırlama 2 12 24
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 186

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5
ÖK.115413
ÖK.215413
ÖK.315413
ÖK.415413
ÖK.515413
ÖK.615534
ÖK.715534