DERS ADI

: TEKSTİL ÜRÜNLERİNDE İLERİ DÖNÜŞÜM VE DENEYSEL UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6150 TEKSTİL ÜRÜNLERİNDE İLERİ DÖNÜŞÜM VE DENEYSEL UYGULAMALARI SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÜLCAN BATUR

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Günümüzde küresel ısınmanın ve iklim değişliklerinin yaratmış olduğu tehditler tekstil moda giyim endüstrisinde sürdürebilirlik , geri dönüşüm, ileri dönüşüm gibi kavramlar büyük önem kazanmıştır. Ders kapsamında Tekstilde İleri dönüşüm, atık veya işe yaramaz atıl olarak tanımlanan malzemelerin yeni bir ürüne dönüştürüldüğü deneysel uygulama süreç ve teknikleri irdelecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   tekstilde sürdürebilirlik ve geri dönüşüm
2   tekstilde İleri dönüşüm kavramı
3   ileri dönüşüm yöntemlerinin güncel uygulamaları
4   ileri dönüşüm tekstil ürünün yaratımında kullanılan teknikler
5   ileri dönüşüm tekstil ürünün yaratımında kullanılan geleneksel ve miks teknikler
6   deneysele dayalı ileri dönüşüm tekstil tasarım ürünü tasarlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Atıl ve atık konumundaki tekstil malzeme ve ürünlerinin araştırılması
2 Atıl ve atık konumundaki tekstil malzeme ve ürünlerinin araştırılması ve seçimi
3 ileri dönüşüm tekstil ve manipulasyon tekniklerinin araştırılması
4 ileri dönüşüm tekstil, miks ve manipulasyon tekniklerinin araştırılması
5 Deneysel uygulama çalışması
6 Deneysel uygulama çalışması
7 Deneysel uygulama çalışması
8 Deneysel uygulama çalışması
9 Deneysel çalışma sonucunda proje ürün ve tasarımlarının belirlenmesi
10 Deneysel çalışma sonucunda proje ürün ve tasarımlarının belirlenmesi
11 Proje üretim süreci
12 Proje üretim süreci
13 Proje üretim süreci
14 Projenin sunulması ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Chachon, G. (2010). The Value Of Fast Fashion: Quick Response , Enhanced Design And Strategic Consumer Behavior September, 2010
Ceschın, F., Vezzolı, C., Zhang, J. (2012). Sustainability in Design: Now! Challenges and Opportunities for Design Research , Education and
Practice in the XXI Century Proceedings of the LeNS Conference, Bangalore, India29th September to 1st October 2010 Volume II
Fındelı A. (2001). Rethinking Design Education for the21st Century: Theoretical Methodological and Ethical Discussion , p5-17, Design
Issues, Volume 17, Number 1
Fuad-Luke, A. (2002). Slow Design - A Paradigm For Living Sustainably . arts. ulster. ac. uk. 2002. Retrieved 2011-1-20.
Holt, Tim, (2009). Contributor to The Christian Science Monitor from the February 10, 2009 edition
Meredıth, B. , Storm, E. (2009). Slow Design - A Conscious Approach to Creating Well Being . Create-The-Good-Life.com. 2009. Retrieved
2011-1-20.
Nınımakı, K., Hassı, L. (2011). Emerging

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tekstil de sürdürebilirlik, geri dönüşüm, ileri dönüşüm kavramlarının özümsenerek geleneksel ve güncel miks tekniklerle deneysel ileri dönüşüm ürünü tasarlanmasını sağlamak.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BNS Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Derse katılım, araştırma ve deneysel uygulama çalışmaları, proje üretim süreci değerlendirme de göz önünde tutulur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencilerin ileri dönüşüm tasarım sürecinde miks tekniklerle birlikte deneysel uygulamalar yapmaları istenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulcan.ercivan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 12:00 - 12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Uygulama 10 2 20
Öğrenci Sunumları 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Proje Hazırlama 12 7 84
Sunum Hazırlama 12 3 36
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 204

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155545555554544
ÖK.254454544545535
ÖK.345545555455454
ÖK.454554444544545
ÖK.544545555455544
ÖK.644554544445545