DERS ADI

: TEKSTİLDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE İLERİ DÖNÜŞÜM TEKNİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TMA 6149 TEKSTİLDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE İLERİ DÖNÜŞÜM TEKNİKLERİ SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. GÜLCAN BATUR

Dersi Alan Birimler

Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik

Dersin Amacı

Tekstil endüstrisi, geniş tedarik zinciri ve üretim süreçleriyle , çevre ve insan sağlığına zarar veren en büyük sektörlerden biri olarak kabul edilmektedir. Günümüzde küresel ısınmanın ve iklim değişliklerinin yaratmış olduğu tehditler tekstil moda giyim endüstrisinde sürdürebilirlik , geri dönüşüm, ileri dönüşüm gibi kavramlar büyük önem kazanmıştır. Ders kapsamında Tekstilde İleri dönüşüm, atık veya işe yaramaz atıl olarak tanımlanan malzemelerin yeni bir ürüne dönüştürüldüğü süreç ve teknikler irdelecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürebilirlik, geri dönüşüm , ileri dönüşüm genel kavramlar hakkında temel bilgileri tanımlaya bilmesi
2   Tekstil tasarımında sürdürebilirlik
3   Yavaş moda ve tasarım temel eğilimleri hakında bilgi sahibi olunması
4   Tekstil tasarımında geri dönüşüm ve ileri dönüşüm yöntemlerinin güncel uygulamaları tanımlayabilmek
5   tanımlayabilmek Tekstil tasarımında ileri dönüşüm olanaklarıyla ürün tasarımı uygulayabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İleri dönüşüm tekstil örneklerinin araştırılması ve teknik çözümlemeler
2 İleri dönüşüm tekstil örneklerinin araştırılması ve teknik çözümlemeler
3 İleri dönüşüm tekstil örneklerinin araştırılması ve teknik çözümlemeler
4 Projede kullanılacak atık ve atıl tekstil malzemelerinin seçimi
5 Proje de uygulanacak tekstil tekniklerinin araştırılması
6 Atıl malzeme ile ürün yaratım süreci
7 Proje üretim süreci
11 Projenin sunulması ve değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Chachon, G. (2010). The Value Of Fast Fashion: Quick Response , Enhanced Design And Strategic Consumer Behavior September, 2010
Ceschın, F., Vezzolı, C., Zhang, J. (2012). Sustainability in Design: Now! Challenges and Opportunities for Design Research , Education and
Practice in the XXI Century Proceedings of the LeNS Conference, Bangalore, India29th September to 1st October 2010 Volume II
Fındelı A. (2001). Rethinking Design Education for the21st Century: Theoretical Methodological and Ethical Discussion , p5-17, Design
Issues, Volume 17, Number 1
Fuad-Luke, A. (2002). Slow Design - A Paradigm For Living Sustainably . arts. ulster. ac. uk. 2002. Retrieved 2011-1-20.
Holt, Tim, (2009). Contributor to The Christian Science Monitor from the February 10, 2009 edition

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Atık ve atık malzemeler kullanarak estetik, yaratıcı ileri dönüşüm ürünleri tasarımı yapabilmek

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BNS Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

proje seçimi ve üretim süreci değerlendirme de ön planda tutulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Proje üretim süreci ve sunumu dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulcan.ercivan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

çarşamba 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 13 2 26
Öğrenci Sunumları 1 4 4
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Proje Hazırlama 12 4 48
Sunum Hazırlama 12 4 48
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 206

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155444555555455
ÖK.255453454344545
ÖK.344353555453545
ÖK.453353454445455
ÖK.543453555554455