Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. LEYLA ÖĞÜT |
Dersi Alan Birimler |
Tekstil ve Moda Tasarımı Sanatta Yeterlik |
Dersin Amacı |
Çevre dostu ve sürdürülebilir tasarımların geliştirebilmesinde alternatif olarak öne sürülen geri dönüşüm, geri kazanım, doğal boya vb. gibi ekolojik üretim tekniklerini yeni çevre dostu malzeme ve tekniklerle birleştirerek yaratıcı sanat/tasarım çalışmaları yapabilmek ve sosyal sorumluluk çerçevesinde tekstil tasarımın işlevini sorgulayabilmek |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Editor Kirsi Niinimäki, Sustainable fashion:New approaches , Aalto University Publication series, Art + Design + Architecture 9/2013 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Çevre dostu, sürdürülebilirlik, yavaş moda, yeşil tasarım vb kavramlarının tekstil tasarımındaki uygulamaları araştırıldıktan sonra elde edilen bilgiler doğrultusunda çevreci boya, baskı, malzeme ve tekstil teknikleri ile çalışılıp sonuçların bir tekstil ürününe dönüştürülmesi sağlanacaktır |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Araştırmanın boyutu, derse devam, atölye uygulamalarının verimliliği ve ürüne dönüşme süreci önemlidir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrencilerin tasarım süreci, iş akışı ve malzeme kullanımını verimli bir şekilde planlamaları beklenmektedir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
leyla.yildirim@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı 12.00-13.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|