DERS ADI

: Kaynaştırma ve Destek Hizmetleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5532 Kaynaştırma ve Destek Hizmetleri SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Öğrenciler, kaynaştırma eğitimiyle ilgili temel kavramları, BEP hazırlama sürecini, öğretimsel düzenlemeleri, destek eğitim hizmetleri içeriğini, sosyal kabul çalışmalarını betimleyebileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   kaynaştırma sürecine ve eğitimcilerin sorumluluklarına ilişkin mevzuatı betimleyebilir.
2   Kaynaştırma sınıfında yapılacak fiziksel düzenlemeleri, öğretimsel düzenlemeleri ve destek eğitim uygulamalarını yapabilir
3   Bireysel Eğitim Programı hazırlar
4   Kaynaştırma öğrencilerinin sosyal kabulüne ilişkin çalışmaları yapar
5   Engelli ve ailesine yönelik eğitsel rehberlik yapabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kaynaştırmaya ilişkin temel kavramlar ve iligili yasal düzenlemeler
2 Kaynaştırmanın yararları ve tutumlar
3 Kaynaştırma uygulanan sınıflarda yapılması gereken öğretimsel ve fiziksel düzenlemeler,
4 Eğitsel değerlendirme
5 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı hazırlama
6 bireyselleştirilmiş eğitim (BEP) programı örneklerini inceleme ve BEP hazırlama
7 Özel eğitim destek hizmetleri
8 ara sınav
9 Kaynaştırma öğrencilerinin uyum problemleri, problem davranışları ve depresyon gibi psikolojik sağlık sorunları
10 Kaynaştırma öğrencisinin sosyal kabulü
11 Kaynaştırma öğrencisine yönelik rehberlik çalışmaları
12 Ailelerin engele uyumu, özel gereksinimli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık
13 Ailelerin engele uyumu, özel gereksinimli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık
14 Ailelerin engele uyumu, özel gereksinimli çocukların ailelerine yönelik danışmanlık
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Geliştirilmesi,
Fiscus, E.D., Mandell, C.J. (1997) (Çev: Şenel, H.G.-Tekin, E.). Ankara
2-Farklı Gelişen Çocuklar, Kulaksızoğlu, A. (ed.)(2003). Epsilon Yay. İstanbul.
3-Effective Mainstreaming, Creating Inclusive Classrooms Salend, S.J. (1998). New Jersey, Colombus, Ohio. 5. Edition
4-İlköğretimde kaynaştırma Uygulamaları:Yaklaşımlar, Yöntemler, Uygulamalar, Sucuoğlu,B ve Kargın,( 2011), Ankara:Morpa Yayınları
5- Genel Eğitim Okullarında Özel gereksinimi olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Akçamete.G. (2009). (ed). Ankara: Kök Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav, ödev ve sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 35 35
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 55 55
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 199

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13343333
ÖK.23343333
ÖK.33343333
ÖK.43343333
ÖK.53343333