DERS ADI

: Yürütücü İşlev ve Çalışma Belleği Performansının Geliştirilmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5118 Yürütücü İşlev ve Çalışma Belleği Performansının Geliştirilmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bilişsel psikolojide yürütücü işlevler ve çalışma belleği işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak ve özel gereksinimli bireylerde bu becerilerin gelişimine yönelik bu konularda yapılan çalışmalar incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yürütücü işlevler ve çalışma belleği ile özel gereksinimli bireyler ile ilgili yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
2   Özel gereksinimli bireylerde yürütücü işlevler ve çalışma belleği performansını geliştirmeye yönelik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çalışma Belleği Performansının Ölçülmesi
2 Çalışma Belleği Performansının Ölçülmesi
3 Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi
4 Yürütücü İşlevlerin Değerlendirilmesi
5 Çalışma Belleği Performansının Geliştirilmesi
6 Çalışma Belleği Performansının Geliştirilmesi
7 Çalışma Belleği ve Özel Gereksinim Grupları ile İlgili Yapılan Çalışmalar
8 Ara Sınav
9 Çalışma Belleği ve Özel Gereksinim Grupları ile İlgili Yapılan Çalışmalar
10 Çalışma Belleği ve Özel Gereksinim Grupları ile İlgili Yapılan Çalışmalar
11 Çalışma Belleği ve Özel Gereksinim Grupları ile İlgili Yapılan Çalışmalar
12 Çalışma Belleği ve Özel Gereksinim Grupları ile İlgili Yapılan Çalışmalar
13 Özel Gereksinim Gruplarında Çalışma Belleği Performansını Geliştirmeye Yönelik Çalışmaların İncelenmesi
14 Özel Gereksinim Gruplarında Çalışma Belleği Performansını Geliştirmeye Yönelik Çalışmaların İncelenmesi
15 Özel Gereksinim Gruplarında Çalışma Belleği Performansını Geliştirmeye Yönelik Çalışmaların İncelenmesi
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Smith, E. E., & Kosslyn, S. M. (2014). Bilişsel psikoloji. Çev. Ed.: M. Şahin). Ankara: Nobel Yayınevi.
Bruning, R. H., Schraw, G. J., & Norby, M. M. (2014). Bilişsel psikoloji ve öğretim. Trans Eds ZN Ersözlü, R. Ülker). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Örnek Araştırma İnceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 BNS BNS YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

%30 Vize %10 Ödev %60 Final Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

vesile.yildiz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13333333
ÖK.23333333