DERS ADI

: Özel Gereksinimli Bireyler İçin Sanat Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 5088 Özel Gereksinimli Bireyler İçin Sanat Eğitimi SEÇMELİ 2 2 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Dersin amacı, zihin engelli çocukların resim etkinliklerine ilişkin olarak, öğretmen adaylarının genel bilgi, beceri ve tutumları kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanat kavramını tanımlayabilme
2   Yaratıcılık kavramını farklı boyutlarıyla tartışabilme
3   Estetik kavramını tartışabilme
4   Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretiminin amaç ve işlevlerini açıklayabilme
5   Engelli çocukların sanat etkinliklerini kavrayabilme
6   Sanat etkinliklerine yönelik beceri kazanabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat eğitimine genel bir bakış
2 Sanat eğitimi ile ilgili temel kavramlar (*sanat *yaratıcılık *sanat eğitimi)
3 Sanat eğitimi ve eğitim dizgesi içinde resim-iş öğretiminin yeri ve önemi Resim ve iş yoluyla düşüncelerin ifade edilmesi, estetik duygu ve becerilerin geliştirilmesi
4 Zihin engelli çocuklar açısından resim-iş öğretimi
5 Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
6 Hafta Çocukların resimsel gelişim basamakları ve özellikleri (*karalama dönemi *şema öncesi dönem)
7 Zihin engellilerde küçük kas motor becerileri
8 Ara Sınav
9 Zihin engellilerde resim-iş öğretimi programı
10 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
11 Uygulanan resim-iş öğretim programının incelenmesi (*amaçlar *içerik *öğretim süreçleri *değerlendirme)
12 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
13 Resim-iş öğretiminde ders planı hazırlama
14 Türkiye'de zihin engelliler okullarında resim-iş öğretimi, mevcut durum, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Artut, Kazım. (2001) Sanat Eğitimi Kuramları ve Yönetimleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erbil, Devrim. (1990) "Çağdaş Sanat ve Eğitimi", Yaratıcı Toplum Yolunda Çağdaş Eğitim. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Yayınları, ss. 149-156. Etike, Serap. (1993) "Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Sanat Eğitimi ve Öğretmenin Yeri", 9. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Ankara: YA-PA Yayınları. Gençaydın, Zafer. (1988) "Resim-iş Eğitiminde Eğitim Durumları" (Editör: Bekir Özer).Özel Öğretim Yöntemleri. Eskişehir:AÖF Yayınları , ss.70-87. Gökaydın, Nevide. (1990) Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Birinci Basım. Ankara: Sedir Yayınevi, İlhan, Ayşe Çakır. (1994) "Okulöncesi Eğitim Programlarında Resim dersinin Yeri," 10. YA-PA Okulöncesi Eğitimi ve yaygınlaştırılması Semineri, Ankara: YA-PA Yayınları, Kılıçkan, Hüseyin ve Hayretin Kılıçkan. (1992) Okullarda Resim. İstanbul: Taç Yayınları. Kırışoğlu, O.T. (2002) Sanatta Eğitim. Ankara: Pegem Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Gözlem, Gösterme, Örnek Olay İncelemesi, Rapor Hazırlama ve/veya Sunma,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Uygulama 0 0 0
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7
ÖK.13333333
ÖK.23333333
ÖK.33333333
ÖK.43333333
ÖK.53333333
ÖK.63333333