DERS ADI

: Pazarlama İlke ve Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İPL 5045 Pazarlama İlke ve Uygulamaları SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Yönetim Bilimi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NİHAN ÖZGÜVEN TAYFUN

Dersi Alan Birimler

Yönetim Bilimi Yüksek Lisans
Sayısal Yöntemler Yüksek Lisans

Dersin Amacı

İşletmelerin ihtiyaç duyduğu pazarlama stratejilerinin ve etkin pazarlama karmasının planlanması ve uygulanması ve yönetimine ilişkin faaliyetleri gerçekleştirecek bilgi ve becerilerin kazandırılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pazarlama ile ilişkili kavramları anlar.
2   Pazarlama stratejisini ve pazarlama karması unsurlarını tasarlayabilir.
3   İşletmelerin uyguladığı pazarlama stratejilerini analiz eder ve yorumlar.
4   Pazarlama faaliyetlerinin etkinliğini değerlendirebilir.
5   Hizmet işletmelerindeki pazarlama faaliyetlerinin yönetilmesi ile ilgili deneyim kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş ve Dersin Tanıtımı
2 Pazarlama kavram ve tanımları
3 Pazarlama planlaması
4 Pazarlama stratejileri
5 Pazarlama strateji uygulamaları
6 Pazarlama Bilgi Sistemleri
7 Tüketici davranışları
8 Değer paketi tasarımı - Ürün
9 Değer paketi tasarımı - Dağıtım
10 Değer paketi tasarımı - Tutundurma
11 Değer paketi tasarımı - İletişim I
12 Değer paketi tasarımı - İletişim II
13 Marka Yönetimi ve pazarlama faaliyetlerinin kontrolü
14 Sonuç ve Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aytuğ Semra ve Tayfun Özgüven Nihan, Pazarlama Yönetimi
2. Ö. Baybars Tek ve Engin Özgül (2009) Modern Pazarlama İlkeleri, Birleşik Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar:
3. Ömer Torlak, Remzi Altunışık (2009) Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, Beta Yayınları.
4. Pazarlama ile ilgili bilimsel makale ve dergiler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, örnek olay çözümü, soru-cevap ve ödev sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Hizmet pazarlamasına ilişkin temel kavram, model ve pazarlama karması unsurları ile stratejik pazarlama faaliyetlerine ilişkin bilgi düzeyi, sınavlar, sınıf içi tartışmalara katılım yoluyla; hizmet işletmelerinin etkinlik değerlendirmeleri ve pazarlama faaliyetlerinin yönetilmesine ilişkin deneyimler, örnek olay tartışmaları ve bu konuda yapılan ödevin nitelikleri dikkate alınarak değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse katılım önemlidir.
2. Ödev sunumlarının hazırlanmasında bilimsel araştırma ve etik kurallarına uyulması zorunludur.
3. Verilen ödevler zamanında teslim edilmelidir.
4. Ödev sunumlarında anlatılacak konuların işletme uygulamalarıyla desteklenmesi beklenmektedir.
5. DEBİS ve dersin web sayfasından yapılacak bilgilendirme ve duyurular takip edilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Engin ÖZGÜL
DEÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı
Ofis No: 209 İş Tel: (232) 301 0576 E-posta: engin.ozgul@deu.edu.tr
Kişisel web: http://kisi.deu.edu.tr/engin.ozgul

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5