Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
UFUK TAMBAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi |
Dersin Amacı |
Uzakdoğu Sinemasının görsel kültürlerinden miras aldıkları görsel biçimler ve sinema dilinde bunun yansımaları, Batı merkezli sinema ile ortak ve ayrılan yanlarının derslerde flm örnekleri ve belli başlı uzakdoğulu yönetmenlerin üslupları üzerinden irdelenmesi.Bu bağlamda öğrencilerin sinema kültürü, görsel kültür üzerine perspektiflerinin geliştirilmesi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Dünya Sinema Tarihi, Kabalcı Yayınevi, 2003 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders kapsamında uzakdoğu görsel kültürüne ait örenklerin ve sinema tarihinin uzakdoğudaki gelişimi, geçmişte ve günümüzde yapılan filmleri izleyip inceleyerek bunlar üzerine tartışmalar yürütülmesi |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Öğrencilerin, sinema ve kültürel bağlam ilişkisini kavrayıp kavrayamadıklarını anlamak amacıyla vize sınavı yapılacaktır. Sonrasında da Uzak Asya Sinemasında estetik kategorilerde anaakım sinema ile ne türden farklılıklar olduğunu ne kadar anladıklarını ölçen bir final sınavıyla değerlendirileceklerdir. |
Değerlendirme Kriteri |
Derse devam ve filmler hakkında derste ve ders dışında öğrendikleri ile yorumlayabilme kapasitesinin değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse devam zorunludur |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
ufuktambas@gmail.com |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dersten sonra 30 dk |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|