DERS ADI

: DİL GELİŞİMİ VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ODS 2010 DİL GELİŞİMİ VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Odyometri

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERPİL MUNGAN DURANKAYA

Dersi Alan Birimler

Odyometri

Dersin Amacı

Mesleki uygulama sürecinde karşılaştığı sağlıklı bireyler, işitme kayıplılar, özel gereksinimli bireyler, sağlık çalışanları gibi toplumun geniş bir kesimine hizmet veren odyometri programı mezunlarının iletişim ve dil konuşma becerisi alanlarında temel bilgiye sahip olmasıdır.
Odyometristin hastayla etkili konuşmasının önemi konusunda bilinç kazandırmak, klinik ve eğitsel açıdan etkili hale gelmesini sağlamaktır. Ayrıca pediatrik grupta konuşma veya dil gelişim sorunu olan çocuklarda konuşma odyometrisi uygulaması için teorik alt yapıyı geliştirmek.
Odyometristlerin temel görevleri, arasında yenidoğan işitme taraması yer almaktadır. Ayrıca son 3 yıldır okul çağı cocuklarına da işitme taraması başlamış ve bu odyometristlerin görev ve yetki alanları içinde yer almaktadır. Bu nedenle işitme kaybına bağlı olan veya olmayan dil konuşma bozukluklu çocuklar konusunda temel bilgi ve donanımı kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. İletişim ve iletişim bozukluklarını öğrenir
2   2. Dil ve dil bozukluklarını öğrenir
3   3. Fonasyon anatomi ve fizyolojisini öğrenir
4   4. Dil gelişim basamaklarını açıklayabilir
5   5. Konuşma odyometrisinde hastanın konuşma becerisine göre testi uygulama prosedürünü belirler
6   6. Özel gereksinimi olan bireyleri bilir
7   7. Özel gereksinimi olan bireylerde dil gelişimini anlar
8   8. Konuşmanın gerçekleşmesini anlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil ve Konuşma Eğitimine Giriş
2 İletişim-Dil-Konuşma İlişkisi ve İletişimin Gerçekleşmesi
3 Fonasyon Anatomisi ve Fizyolojisi
4 Dil Gelişim Basamakları
5 Dil ve Dil Bozuklukları
6 Özel Gereksinimli Bireylerde Dil Gelişim Özellikleri
7 Vize Haftası
8 Özel Gereksinimli Bireylerde Dil Gelişim Özellikleri
9 İşitme Kayıplı Bireylerde Dil Gelişim Özellikleri
10 İşitme Kayıplı Bireylerde Dil Gelişim Özellikleri
11 Konuşmanın Gerçekleşmesi
12 Konuşmanın Gerçekleşmesi
13 Olgu örnekleriyle Vaka Tartışması
14 Olgu örnekleriyle Vaka Tartışması
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sağlık Düşünce Tıp Kültürü Platformu - S.S.Topbaş
AFAZİ APRAKSİ DİZARTRİ Dil Ve Konuşma Terapisi Alıştırma Kitabı - İlknur Maviş, Seyhun Topbaş
DİL VE BİLİŞ BOZUKLUKLARINDA TERAPİ ETKİNLİKLERİ İlknur Maviş

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

DERS SUNUMLARI, ÖĞRENCİ SUNUMLARI

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS ArasınavTeo
2 FN Yarıyılsonu Notu
3 BSN Başarı Notu AS * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav (%50) + Final(%50)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders, SHMYO Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları çerçevesinde yapılır ve değerlendirilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Günay Kırkım
gunay.kirkim@deu.edu.tr
02324123290

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 41

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1334335555
ÖK.233435555
ÖK.33345555
ÖK.4345555
ÖK.5345555
ÖK.6345555
ÖK.7345555
ÖK.8345555