Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MÜGE AKNUR |
Dersi Alan Birimler |
İngilizce Uluslararası İlişkiler Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö) |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencileri seçilmiş Ortadoğu konularının analizi hakkında bilgilendirmektir. Bu konular, modern Ortadoğu devletlerinde otoriter yönetimleri kurup şekillendiren ve güçlendiren koşulların tarihsel analizi, sömürgeci yönetim, bölgede sömürge sonrası devletlerin oluşumu, milliyetçilik, pan-Arabizm, Arap-İsrail çatışmaları, İslamcı politikalar, petrolün bölge siyasetini şekillendirmedeki rolü başta olmak üzere politik ekonomi, siyasi liberalleşme ve Arap Baharı'dır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. David S. Sorenson, An Introduction to the Modern Middle East (Boulder, CO.: Westview Press, 2008), pp. 1-8. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders verme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yüzde 40 olan yarıyıl sonu sınavının yüzde 15'i öğrencinin sunumunu da yapacağı dönem ödevine aittir. (Dönem ödevi bir yazılı bir ödev ve bir sunumdan oluşmaktadır.) |
Değerlendirme Kriteri |
1. Bölgenin tarihi arka planını anlamak |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Öğrenciler derse, o hafta sorumlu oldukları makale ve kitap bölümlerini okuyup iyi hazırlanmış olarak gelmekle yükümlülerdir |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
muge.aknur@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|