DERS ADI

: Etkili Anne Baba Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
AED 5080 Etkili Anne Baba Eğitimi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Aile Eğitimi ve Danışmanlığı Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı,katılımcılara farklı kuramsal yaklaşımlarını göz önüne alarak ebeveyn eğitimi programı hazırlama, uygulama sürecine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkili anne baba eğitimi programlarının amacını bilme
2   Anne baba eğitim programı geliştirme yaklaşımlarını bilme
3   Anne-babalar için eğitim programı hazırlayabilme
4   Anne-babalar için eğitim programı uygulayabilme
5   Mevcut aile eğitim programlarını analiz edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Etkili anne-baba eğitiminin amacı, temel kavramlar
2 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
3 Anne-baba eğitiminde kuramsal yaklaşımlar
4 Aile eğitim programlarını inceleme
5 Kardeş eğitimi,temel kavramlar
6 Kardeş eğitim programları kuramsal yaklaşımlar
7 Anne-baba eğitim programı planlama
8 Ara sınav
9 Öğrenci Sunumları ve Ödevleri
10 Anne-baba eğitimi programı hazırlama
11 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
12 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
13 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
14 Öğrencilerin hazırladığı, programları inceleme, tartışma
15 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Moes, D. (1996). Parent Education and Parenting Stress. Koegel, R.L. & Koegel L.K. (Eds) Teaching Children with Autism- Strategies for Initiating Positive Interactions and Improving Learning Opportunities. London: Second Printing. 79-93.
2- Akkök, F., Sucuoğlu, B. (1990). Anne- Baba Rehberliği: Temel Becerilerin Kazandırılması. Ankara: ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay.
3- Acar, N.Voltan, (2001).Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri, Ankara, Nobel Yayın 3. Baskı.
4- Girli, A. (2004) Aile Eğitim Programları, İzmir: Işık Özel Eğitim Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunu, tartışma, soru-cevap, eğitsel oyunlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Başarı notu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım gereklidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00- 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 2 15 30
Final Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15553333333
ÖK.25553333233
ÖK.35553333333
ÖK.45553333233
ÖK.55553333333